خواص شگفت‌انگیز ذرت که از آن بی‌خبرید

کدخبر: ۴۵۹۸۰۷
ذرت به‌عنوان یک غله پرفایده و مفیدی است و دارای خواص بسیار زیادی است. همه این خواص را نمی‌توان به‌طور کامل در یک مطلب گنجاند، به همین خاطر خلاصه‌ای از خواص ذرت را برایتان در ادامه آورده‌ایم.
خواص شگفت‌انگیز ذرت که از آن بی‌خبرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، به طور کلی ذرت دو نوع است؛ یکی ذرت خوشه‌ای که برای آرد خوراکی و علوفه حیوانی مصرف می‌شود و دیگری ذرت بلالی است که به صورت درسته کبابی شده یا دانه‌های آن را پخته و یا به صورت کنسروی در سالادها، خوراک‌ها، پیتزاها و غذاهای متنوع از آن استفاده می‌کنند. البته ذرت‌های درسته ریزی هم هستند که به صورت کنسروی عرضه می‌شوند و در خوراک‌ها و سالادها کاربرد دارند. ذرت، مصارف دیگر خوراکی هم دارد که به شکل آرد معمولا در شیرینی‌پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزش غذایی ذرت بسیار زیاد است ولی به علت کمبود گلوتن، آرد آن را به تنهایی در مصرف نان نمی‌توان به کار برد مگر آنکه با غلات دیگر مخلوط شود. از دانه ذرت، روغن هم تولید می‌کنند که در بازار به روغن مازولا معروف است و در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذرت از هر نوعی که باشد دارای طبیعت سرد و خشک است. ذرت حاوی مقدار زیادی هیدرات کربن و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن هم هست. با توجه به اینکه ذرت فاقد کلسترول است، مصرف آن به بیمارانی که چربی خون بالایی داشته و رژیم بدون کلسترول یا مشکلات قلبی دارند، توصیه می‌شود.

ذرت فاقد سدیم و پروتئین است؛ بنابراین برای بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی که معمولا از خوردن سدیم و پروتئین منع می‌شوند هم مفید است.

از آنجا که ذرت ماده غذایی پرخاصیتی است، متخصصان کاربرد آن را در غذاهای افرادی که لاغر هستند یا ضعف جسمانی دارند یا در دوران نقاهت به سر می‌برند، توصیه می‌کنند.

خواص شگفت‌انگیز ذرت برای انواع بیماری‌ و سلامتی بدن

علاوه بر مصرف دانه‌های ذرت به صورت خوراکی، از جوشانده کاکل آن هم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. کاکل ذرت در دفع رسوبات ادراری و در تمام بیماری‌های کلیوی مانند ورم کلیه، وجود آلبومین در ادرار، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا موثر است.

مصرف جوشانده کاکل ذرت، التهابات نقرس و رماتیسم را کم می‌کند.

اگر مشکل کم‌خونی دارید حتما در یک وعده غذایی خود ذرت بگنجانید.

به افرادی که مشکل حبس‌البول یا ورم مثانه مزمن پیدا کرده‌اند هم توصیه می‌شود جوشانده کاکل ذرت بخورند.

نسخه: ۳۰ تا ۴۰ گرم کاکل ذرت را در یک لیتر آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید و روزانه پنج وعده هر بار نیم‌ فنجان از آن را میل کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید