رئیس سازمان محیط‌زیست اعلام کرد:

ناگزیر به مصرف مازوت برای تأمین برق هستیم

کدخبر: ۴۵۹۸۲۵
اقتصادنیوز: علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در برخی مواقع ناگزیر به مصرف مازوت برای تأمین برق هستیم.
ناگزیر به مصرف مازوت برای تأمین برق هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر دوشنبه در مراسم روز دانشجو که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در برخی مواقع ناگزیر به مصرف مازوت برای تأمین برق هستیم.

وی با بیان اینکه مردم هم رضایت دارند تا درصدی آلودگی تحمل کنند اما برق آنها قطع نشود، تصریح کرد: البته این امر نباید بهانه‌ای به دست نهادها و دستگاه‌ها متولی دهد تا فاز قانون فرار کنند و وظیفه خود را انجام ندهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از ابتدای تشکیل دولت به جد به دولت حفظ آلودگی سوختی بودیم و بر این اساس قصد داریم سولفورزدایی از مازوت را با استاندارهای روز انجام دهیم و در غیر این صورت مجوز مازوت‌سوزی را صادر نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به جز مواردی که شورای عالی امنیت ملی در باره آن تصمیم‌گیری کند، اجازه مصرف مازوتی که سولفورزدایی نشده باشد را به نیروگاه‌ها نخواهیم داد.

سلاجقه با بیان اینکه پالایشگاه شازند اراک سهم زیادی در تولید مواد پالایشی در کشور دارد روند سولفورزدایی را بهترین شکل انجام می‌دهد، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها اظهار کرد: با اینکه آلایندگی هوا در جهان پیشینه‌ای زیاد دارد و بیشتر متأثر از فعالیت‌های صنعتی است اما امروز تمامی دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه به سمت هوای پاک پیش می‌روند.

سلاجقه بیان کرد: شرایط استان البرز به نحوی رقم خورده است که امروز آلودگی هوا در کلان‌شهر کرج نسبت به تهران وضعیت بدتری دارد.

وی با بیان اینکه عامل اصلی ۸۰ درصد آلایندگی هوای تهران و ۹ کلانشهر کشور ناشی از منابع متحرک است، تصریح کرد: ۲۰ درصد آلودگی هوا نیز سهم منابع ساکن مثل صنایع و نیروگاه‌ها است که سهم کمتری دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید