روند نزولی کرونا در تهران/ رصد روزانه ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کووید ۱۹ در مدارس

کدخبر: ۴۵۹۸۳۶
اقتصادنیوز: محسن منصوری، استاندار تهران با بیان اینکه امروز آمار فوتی‌های ما در استان تهران به زیر ۲۰ نفر رسیده است، گفت: صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.
روند نزولی کرونا در  تهران/ رصد روزانه ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کووید ۱۹ در مدارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محسن منصوری استاندار تهران گفت: در این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته روند ابتلاء‌ هم در موارد ابتلاء، هم در موارد بستری، همچنین در موارد فوت رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: امروز آمار فوتی‌های ما در استان تهران به زیر ۲۰ نفر رسیده است و روند نزولی است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های کاهش بیماری سطح وسیع واکسیناسیون است. نزدیک به ۹۰ درصد رسیده و مردم استقبال گسترده‌ای از واکسیناسیون داشتند. متوسط واکسیناسیون در سطح کشور تقریبا دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیا است و از این جهت اقدام جدی اتفاق افتاده است.

منصوری تصریح کرد: نکته اول اینکه دستورالعمل جدیدی را وزارت بهداشت درباره تزریق دوز بوستر یا یادآور داده‌اند. افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه از واکسیناسیون دوز دوم‌شان می‌گذرد باید مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند. به همه مراکز تزریق واکسن نیز دستور داده شده است که در حال آماده‌باش باشند و برای هر فردی که مراجعه کرد تزریق دوز سوم را انجام دهند. در بسیاری از کشورها بعد از تزریق دوز دوم دیگر موضوع را رها کردند و با مشکلاتی مواجه شدند بنابراین ما باید کنترل کنیم.

وی ادامه داد: نکته دوم درباره کنترل بیش از پیش مسئله در مدارس است. صددرصد مدارس بازگشایی شده اما ۳۰ درصد دانش آموزان به طور متوسط در مدارس حضور دارند.

استاندار درباره ابتلای دو هزار دانش‌آموز به کرونا گفت: جمعیت دانش‌آموزی ما در تهران بیش از ۲ میلیون نفر است. متوسط ابتلای دانش آموزی در سطح استان تهران پایین‌تر از ابتلای عموم مردم است. این روند ابتلاء طی دو هفته بوده است و قرار شد رصد روزانه داشته باشند که اگر مشکلی بود تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید