جشن تولد هنرمندان پیشکسوت+ تصاویر

کدخبر: ۴۶۰۳۸۷
امروز باغ زیبای تهران امروز میزبان جشن تولدی برای هنرمندان پیشکسوت متولد آذر شد.
جشن تولد هنرمندان پیشکسوت+ تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، برگزاری مراسم‌ دورهمی هنرمندان پیشکسوت که اغلب توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می‌شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، از ماه گذشته با تسریع روند واکسیناسیون عمومی و فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا دوباره آغاز شد و این بار هنرمندان متولد آذر ماه در کنار یکدیگر تولدشان را جشن گرفتند.

این مراسم که با حضور نیک‌نام حسینی‌پور (مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، مجید پوراحمدی (مدیر عامل صندوق اعتباری هنری)، علیرضا نادعلی (نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت همراه بود، ساعت ۱۱ ظهر امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در باغ زیبا آغاز شد.

هنرمندان تک تک وارد باغ شدند و در فرش قرمزی که برای عکس گرفتن تعبیه شده بود، در کنار دوستان و همسران‌شان به یادگار عکس گرفتند. با ورود هنرمندان به سالن، صابر قدیمی، مجری برنامه، از مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای سخنرانی دعوت کرد.

جشن تولد هنرمندان متولد آذر/ عکس

حسینی‌پور نیز متنی را که از قبل آماده کرده بود، چنین خواند: «هنرمندان بزرگی را در این مدت از دست دادیم که هر کدام به نحوی شناسنامه فرهنگی کشور بودند. چیزی که جان‌بخش است همین بخش کوچکی از هنرمندان هستند که در این مراسم حضور دارند. این هنرمندان در مناطق مختلفی ساکن هستند و به کشور ما هویت می‌دهند.»

وی همچنین در ادامه پیشکسوتان را چراغ‌داران فرهنگ و هنر دانست که به جامعه روشنایی می‌بخشند.

در ادامه، علیرضا نادعلی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز به دعوت مجری برنامه، روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: «فکر می‌کنم گوش دادن به حرف‌های مسوولان حوصله‌سربر باشد و من هم مسئول نیستم. من به نمایندگی از همشهری‌های شما در این‌جا حضور دارم. ما دیدگاهی داریم که توجه به هنرمندان و انجام برخی کارهای فرهنگی ـ هنری در شهر، کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.»

جشن تولد هنرمندان متولد آذر/ عکس

این مقام مسئول اضافه کرد: «نقطه بالاتر اما این است که ما هر کاری در شهر بخواهیم انجام دهیم، از دریچه فرهنگ و هنر به آن نگاه کنیم. به این صورت کارهای اجتماعی نیز طور دیگری خواهد شد. حقیقتا از خیلی از اساتید بزرگوار می‌توانیم برای سامان دادن به این شهری که به هم ریخته و دچار اغتشاش است، استفاده کنیم. این‌که شهر را به حال خودش در افسردگی رها کنیم بی‌سلیقگی است. مدیران فرهنگی باید برای ایجاد کردن حال خوب در شهر از شما پیشکسوتان کمک بگیرند.»

پس از پایانِ سخنرانی‌ها، از نیکنام حسینی‌پور، علیرضا نادعلی و حسن ریاحی برای اهدای هدیه هنرمندان به روی صحنه دعوت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید