عمده‌ترین مورد شکایات مردمی به وزارت‌کار چیست؟

کدخبر: ۴۶۰۶۰۵
اقتصادنیوز: مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اغلب شکایاتی که مردم به این وزارتخانه ارایه می‌کنند در خصوص اشتغال است.
عمده‌ترین مورد شکایات مردمی به وزارت‌کار چیست؟

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان، "مهری طالبی دارستانی" روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با مردم استان در خصوص اقشار مراجعه کننده بیان کرد: این وزارتحانه مخاطب و پاسخگوی بسیاری از اقشار جامعه از جمله بازنشستگان ، کارگران و فعالان در تعاونی ها، متقاضیان وام و کارآفرینی و معلولان می باشد. 

وی افزود: به همین جهت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم گرفتند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را به عنوان دو نماینده تام الاختیار برای سفرهای استانی قرار دهند و ما در سفرهای استانی از نزدیک مشکلات مردم را رصد می کنیم.
طالبی دارستانی در توضیح اقداماتی که در برنامه های ملاقات مردمی اتفاق می افتد بیان کرد: در برنامه های ملاقات مردمی مردم درخواست های خود را در یک متن ارائه می دهند، ما ذیل آن درخواست به مسئول مربوطه استانی ارجاع داده و  بر  مطلبی که آنها بر اساس نظر کارشناسی عنوان می کنند دستور می دهیم که مشکل مردم برطرف شود، همچنین در سامانه ی سامد ثبت شده و پس از آن پیگیری و طی بازه ی زمانی مشخص شده مشکل افرادی که در سفرها به ما رجوع کرده اند را برطرف می کنیم.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سطح استان ها سرمایه های سرگردان و فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد که متاسفانه به درستی اختصاص داده نمی شوند و  باید در این زمینه برنامه ریزی درست صورت بگیرد.
طالبی دارستانی گفت: ما نمی توانیم بگوییم که ظرفیتی در کشور برای اشتغال آفرینی موجود نیست، اما مسئله این است که طرح ها و ایده های اشتغال آفرینی به سرمایه های سرگردان و کسانی که می توانند این طرح ها را به مرحله ی اجرا برسانند، متصل شوند.

قرار است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، روز جمعه ۱۹ آذرماه به لرستان سفر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید