سرلشکر صفوی:

بحران آب فقط مربوط به اصفهان نیست/ در برابر نیت بیگانگان هوشیار باشید!

کدخبر: ۴۶۰۶۳۷
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اینکه بحث آب فقط مربوط به اصفهان نیست بلکه منطقه‌ای، ملی و حتی جهانی است گفت: واقعیت این است که ما در برخی نقاط جهان و منطقه خشکسالی داریم و بحران جدی آب برای همه کشورهای منطقه وجود دارد.
بحران آب فقط مربوط به اصفهان نیست/ در برابر نیت بیگانگان هوشیار باشید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر پنجشنبه در مراسم نکوداشت سالگرد درگذشت حجت الاسلام جواد اژه‌ای در گلزار شهدای شهر اصفهان افزود: قبول دارم که در برخی مسائل حوزه آب اصفهان کم‌کاری و کم توجهی شده است اما مردم شهیدپرور اصفهان همواره پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و وفادار هستند.

وی با اشاره به رخدادهای اخیر بر سر آب زاینده رود در اصفهان تصریح کرد: مردم شریف اصفهان مطمئن باشند همه کارگزاران در سطوح ملی و استانی برای پاسخگویی و اقدام عملی و احقاق حقوق کشاورزان اصفهان بسیج شده اند که نتیجه آن توسط مسوولان اجرایی کشور اعلام خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: جمعی از فرزندان شما مردم اصفهان در تهران نیز به رفع و حل مشکلات کلان استان اصفهان کمک می‌کنند تا این اقدام‌ها در عمل تسریع شود.

وی بیان کرد: موضوع آب با معیشت کشاورزان، مسائل زیست محیطی، روحی و روانی و سلامتی عموم مردم اصفهان، مسائل زیرساختی، تمدنی، اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و امنیتی گره خورده است.

سرلشکر رحیم صفوی اظهارداشت: من به عنوان یک پاسدار و دستیار و مشاور رهبر معظم انقلاب بسیار امیدوارم که به خواست خدا این امر حیاتی با دستورها و تدابیر ابلاغ شده مسوولان مربوطه در سازمان ها و وزارتخانه‌های مختلف و براساس قانون و عدالت در حوزه های بالادستی، پایین دستی و همجوار حل شود.

وی با بیان اینکه بحث آب فقط مربوط به اصفهان نیست بلکه منطقه‌ای، ملی و حتی جهانی است گفت: واقعیت این است که ما در برخی نقاط جهان و منطقه خشکسالی داریم و بحران جدی آب برای همه کشورهای منطقه وجود دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: شاید ریشه مسائل اصفهان به ۳۰ سال قبل بازگردد و نباید انتظار داشت مشکلات ۳۰ ساله را ۳۰ روزه حل کرد.

وی همچنین درباره شخصیت حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای گفت: وی یک استاد کم نظیر در علوم تربیتی و روانشناسی با دیدگاه مکتب اسلام بود و فلسفه اسلام و تربیت اسلامی را می‌دانست.

سرلشکر رحیم صفوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه خود جمله‌ای درباره این عالم وارسته فرمودند که این شخصیت برجسته و ممتاز سال‌های متمادی مجاهدت‌های بزرگ را با اخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد.

وی با اشاره به شناخت ۴۰ ساله از مرحوم اژه‌ای در حوزه دانشگاهی عنوان کرد: وی دانشمندی کم‌نظیر، عالمی پرکار و کم‌ادعا بود که در خدمات و مسوولیت‌های اجرایی مختلف در حوزه وزارت امور خارجه، مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور، معاون فرهنگی اجتماعی رییس جمهوری وقت، ریاست دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرگروه روانشناسی دانشگاه تهران و چندین مسوولیت دیگر هیچگونه تغییری در اخلاق و رفتارش ایجاد نشد و یک انسان متواضع و خوش رفتار بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: مرحوم اژه‌ای در تفکر و اندیشه خود احترام به مردم، جلب اعتماد افکار عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را یک اصل و ارزش و غفلت از آن را یک خسارت جبران ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی و حکومت می دانست.

وی تصریح کرد: مرحوم اژه‌ای حل مشکلات جوانان و میدان دادن به رویش نسل جوان انقلاب اسلامی را نشان‌دهنده آینده روشن برای کشور و ملت می‌دانست.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه بیش از ۱۴ اثر علمی از این عالم برجای مانده که منابع علمی خوبی برای دانشجویان است، ادامه داد: مرحوم اژه‌ای به دانش آموزان و دانشجویان نگاه از بالا به پایین نداشت و به امور دانشجویان رسیدگی می‌کرد و برای آن‌ها ارزش قائل بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بسیار مرحوم اژه‌ای را دوست داشتند، افزود: وی، نماینده رهبر انقلاب در انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا بود و از محیط خارجی و جذب جوانان شناخت داشت.

حجت الاسلام جواد اژه‌ای از چهره‌های علمی و دانشگاهی معاصر ایران بود که عمر خود را صرف اعتلای علم و دانش و پرورش استعدادهای درخشان کشور کرد؛ وی مسوولیت‌هایی چون نمایندگی ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا و آمریکا را بر عهده داشت.

این استاد و دانشمند فرهیخته در ۷۲سالگی بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ آبان سال ۱۳۹۹ دیده از جهان فروبست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید