مشکلات پرستاران کی حل میشود؟/ پاسخ وزارت بهداشت

کدخبر: ۴۶۰۷۱۸
وزارت بهداشت مشکلات پرستاران را حل میکند.
مشکلات پرستاران کی حل میشود؟/ پاسخ وزارت بهداشت

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز جمعه در جریان سفر به استان لرستان در دیدار صمیمی با جمعی از پرستاران لرستان که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن شرکت داشتند با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(سلام‌الله علیها) و روز پرستار گفت: شخصیت بانوی گرامی اسلام حضرت زینب کبری(سلام‌الله علیها) الگوی بی بدیلی برای همه مردان و زنان جامعه است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بصیرت، روشن‌بینی، نقش آفرینی در عاشورا و رساندن پیام عاشورای حسینی از ابعاد برجسته شخصیت این بانوی گرامی اسلام است و ایشان بهترین الگو در اخلاص، عمل صالح، مهربانی به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی هستند و امروز پرستاران عزیز ایران به خوبی درس ایثار و فداکاری و دگرخواهی را از حضرت زینب کبری(سلام‌الله علیها) آموخته‌اند.

رئیسی با قدردانی از تلاش و فداکاری شبانه‌روزی کادر درمان و به ویژه پرستاران در مقابله با بیماری کرونا گفت: شاید اگر کرونا وجود نداشت نقش پرستاران اینقدر برجسته نمی‌شد و حقیقتاً کرونا آزمونی برای همه دستگاه‌های متولی مقابله با کرونا بود و در این آزمون جامعه پرستاری کشور خیلی خوب درخشید و موفق و سربلند شد.

رئیس جمهور افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای مدعی توسعه یافتگی، دارو و تجهیزات پزشکی را در فرودگاه از یکدیگر سرقت می‌کردند.

رئیسی تاکید کرد: همه دستگاههایی که می‌توانند دردرمان بیماری کرونا تلاش کنند، از مسئولیت دارند و در این عرصه جامعه پرستاری کشور در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات پرستاران تصریح کرد: مشکلات مربوط به پرستاران حتما باید حل و فصل شود و در این زمینه وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارد این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند.

رئیسی با اشاره به صبر و تحمل بالای پرستاران اظهار داشت: کسی که به عنوان بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند نباید مشکل دیگری بر وی اضافه شود و امیدوارم جامعه پرستاری همواره با مهربانی و با آستانه تحمل بالا با بیماران برخورد کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر فردی برای انجام امور خود به کارکنان دولت و نظام اداری کشور مراجعه کرد حتما باید با روی خوش، پاسخ به موقع و کامل به وی داده شود و همه باید بدانیم که قبل از اینکه به مردم پاسخگو باشیم در محضر خداوند متعال پاسخگو هستیم و همه رفتار و کردار ما در محضر الهی ثبت می‌شود.

در این مراسم شماری از پرستاران در سخنانی مشکلات، پیشنهادها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید