تذکر یک نماینده مجلس به دولت رئیسی

کدخبر: ۴۶۰۸۸۱
حاجی‌دلیگانی گفت: یکی از قوانینی که آیین‌نامه اجرایی آن هنوز تهیه و تدوین نشده قانون جهش تولید مسکن است که از دو ماه پیش هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است.
تذکر یک نماینده مجلس به دولت رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر  گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور اخیراً گزارشی را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس در مورد  تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب مجلس در قوه مجریه ارائه کرده که صداقت و  شفافیت وی در این باره قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: اشکالی که به گزارش ارائه شده توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور وارد است این است که آیین‌نامه‌های اجرایی تعداد قابل توجهی از قوانین در دولت هنوز به نتیجه نرسیده و علت این مسئله آنطور که مشخص است در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربطی باز می‌گردد که باید جمع‌بندی‌های خود را برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قوانین ارائه می‌کردند و این کار را انجام ندادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا دارم تا در این مورد با رئیس مجلس مذاکره و گفت‌وگویی داشته باشم تا این موضوع در جلسه هماهنگی سران سه قوه مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: یکی از قوانینی که آیین‌نامه اجرایی آن هنوز تهیه و تدوین نشده قانون جهش تولید مسکن است که از دو ماه پیش هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است.

وی افزود: قانون جهش تولید مجلس چهار آیین‌نامه اجرایی دارد که از این چهار آیین‌نامه اجرایی هنوز هیچکدام تهیه نشده است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده از 15 آیین‌نامه‌ای که برای اجرای این قانون نیاز است هنوز هیچیک به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در ارتباط با قانون مالیات بر ارزش افزوده دستگاه‌های متولی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت هستند.

وی گفت: از دولت می‌خواهیم آیین نامه این قوانین را زودتر تدوین کند تا انشالله مردم زودتر شاهد نتایج مثبت آن باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید