خطر بیخ گوش مهدی طارمی/ وضعیت روانی او بهم ریخته است

کدخبر: ۴۶۰۸۸۸
طارمی بیخود و بی‌جهت خودش را با سرمربی تیم ملی در انداخت. وارد حاشیه شد از تیم ملی دور ماند روحیه اش تضعیف شد و وضعیت روانی خودش و تیم ملی را بهم ریخت.
خطر بیخ گوش مهدی طارمی/ وضعیت روانی او بهم ریخته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، همین چند ماه پیش بود که مهدی طارمی نه فقط ستاره اول ایران که گل سرسبد لیگ پرتغال و حتی اروپا بود. بهبود سطح کیفی او با گل ها و تاثیرگذاری زیادی که در هر بازی داشت باعث شد حتی کونسیسائو که چندان اعتقادی به او نداشت و روی خوش نشان نمی داد، طارمی را در ترکیب اصلی به کار گیرد. درخشش طارمی فقط به پورتو ختم نشد و او در تیم ملی هم تاثیرگذاری چشمگیری داشت و با عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشت زمینه ساز پیروزی های ملی در مرحله انتخابی جام جهانی شد تا او خیلی زود از بازیکنی که می رفت نماد یک گل نزن و موقعیت خراب کن لقب بگیرد به فوتبالیست شماره یک ایران تبدیل شود.

با این حال طارمی بعضی رفتارهای غیرحرفه ای خود را کنار نگذاشت و انتظارش می رفت که روزی همین رفتارها یک جایی ترمز پیشرفت او را بکشد. حالا طارمی به هیچ وجه موقعیت دو سه ماه پیش را ندارد. از سوی هواداران مقصر حذف از لیگ قهرمانان اروپاست، از تیم ملی خط خورده و تعداد بازی هایی که پایش به گلزنی باز نشده در حال دو رقمی شدن است.

طارمی بیخود و بی‌جهت خودش را با سرمربی تیم ملی در انداخت. وارد حاشیه شد از تیم ملی دور ماند روحیه اش تضعیف شد و وضعیت روانی خودش و تیم ملی را بهم ریخت. حتی اگر در بدبینانه ترین حالت بپذیریم که حرف اسکوچیچ غلط و یا حداقل بدموقع بوده واقعا چه لزومی داشت او بخواهد به این شکل خودش را با مربی درگیر کند.

طارمی حالا فهمیده که فاصله بین پیشرفت و سقوط بین اوج و فرود به باریکی مو است. او می تواند به همان سرعتی که شماره یک هواداران پورتو شد، به همان سرعت هم به نیمکت و یا حتی بدتر به سکوها تبعید شود. او می تواند به همان راحتی که گل های سخت زد موقعیت های آسان را از دست بدهد. با این حال هنوز جا برای برگشت طارمی به روزهای اوج وجود دارد. ظاهرا مشکلات او با مربی تیم ملی حل شده و احتمالا در سه بازی آینده به میدان خواهد رفت. گلزنی در بازی های ملی می تواند روحیه از دست رفته او را بازگردانده و در پورتو هم به مسیر موفقیت بازگردد.

طارمی بارها و بارها از حاشیه ضربه خورده و عجیب این که نمی خواهد متوجه شود که اگر یک مساله بتواند او را از رسیدن به جایگاهی که شایستگی آن را دارد، دور کند همین حاشیه است. از داستان جدایی از پرسپولیس گرفته تا مساله "خیریت" و پس از آن درگیری با سرمربی تیم ملی و ... اگر افت مقطعی طارمی بتواند او را به این نتیجه برساند که یگانه راه پیشرفت از بی توجهی به حاشیه و تلاش و تمرین می پذرد می توان گفت این افت برای طارمی تاثیر به مراتب مفیدتری از موفقیت هایش خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید