آمار امروز کرونا 20 آذرماه 1400 / ۵۸ نفر فوت شدند / چند نفر مبتلا شدند؟

کدخبر: ۴۶۰۹۳۸
اقتصادنیوز: وزارت بهداشت اعلام کرد، در شبانه‌روز گذشته مرگ و میر ناشی از این بیماری در ۱۹ استان صفر و یک بوده است و تعدادی فوتی‌های امروز 58 نفر اعلام شدند.
آمار امروز کرونا 20 آذرماه 1400 /  ۵۸ نفر فوت شدند / چند نفر مبتلا شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از دیروز تا امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

امروز پس از گذشت ۴۶۰ روز، مبتلایان روزانه کرونا در کشور به کمتر از ۲۰۰۰ نفر رسید. آخرین بار، ۱۶ شهریور سال گذشته، تعداد مبتلایان روزانه، کمتر از دو هزار نفر بوده است.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند. در استان های لرستان، گلستان، قم، اردبیل، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، همدان، مازندران، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، ایلام، البرز و سمنان فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

همچنین ۴ استان کشور در شبانه روز گذشته، مرگ و میر ۵ و بالاتر داشته اند. تهران با ۹ مورد، خراسان رضوی و فارس با ۶ مورد و گیلان با ۵ مورد، بیشترین تعداد فوتی های شبانه روز گذشته را داشته اند.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۹۶۳ هزار و ۳۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۱۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۹ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۴۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۰ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید