ثبت ملی پنج درخت کهنسال این استان

کدخبر: ۴۶۰۹۵۸
اقتصادنیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از ثبت پنج درخت کهنسال این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
ثبت ملی پنج درخت کهنسال این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی افزود: این درختان که دارای قدمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال هستند شامل چنار چشمه عروس شهرستان رابر، چنار بزنجان و طرنگ شهرستان بافت و همچنین چنار آشین و سرو شاه زکریای صوغان شهرستان ارزوئیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت درختان کهنسال این استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: هم‌اکنون ۶ پرونده دیگر در حال تکمیل برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: با ثبت درختان کهنسال در فهرست آثار ملی گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ مواریث طبیعی این استان برداشته می‌شود.

فعالی تاکید کرد: ثبت و شناسنامه‌دار کردن آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی از دغدغه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است.

استان کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید