افزایش باورنکردنی ابتلا به اُمیکرون در انگلیس

کدخبر: ۴۶۰۹۶۶
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد، موارد ابتلا به سویه امیکرون در انگلیس ممکن است تا کمتر از سه هفته دیگر به رقم یک میلیون برسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد، موارد ابتلا به سویه امیکرون در انگلیس ممکن است تا کمتر از سه هفته دیگر به رقم یک میلیون برسد. 

دیلی‌میل گزارش داد، براساس داده‌های موجود، یک‌شنبه هفته گذشته ۸۶ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا به ثبت رسید و با این حساب، انگلیس تنها در یک روز جهش ۵۰ درصدی موارد ابتلا به امیکرون را پشت سر گذاشت.

پیشتر  انگلیس در راستای مقابله با سویه جدید کرونا اعلام کرد افراد بایستی در مغازه ها، و وسائل حمل و نقل عمومی ماسک بزنند و در صورتی که افراد با سویه جدید کرونا در تماس بوده‌اند صرف نظر از وضعیت تزریق واکسن شان بایستی ۱۰ روز قرنطینه شوند.

کریس ویتی، مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس می‌گوید میزان بستری شدن کووید در بیمارستان قبل از کریسمس به سرعت افزایش می‌یابد و ممکن است تا سال جدید به ۱۰۰۰ نفر در روز برسد. گروه مشاوران علمی دولت در مواقع اضطراری (Sage)  تخمین می‌زند، شمار افرادی که روزانه در بیمارستان بستری می‌شوند به ۲ هزار نفر نیز برسد. 

تاکنون، ۵۶۸ مورد ابتلا به امیکرون در انگلیس شناسایی شده است. آژانس امنیت بهداشتی انگلیس تخمین می‌زند که تعداد عفونت‌ها تقریباً ۲۰ برابر بیشتر از تعداد موارد تأیید شده است و بنابراین تعداد فعلی عفونت‌ها احتمالاً نزدیک به ۱۰ هزار مورد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید