حذف یک فیلم جنجالی از جوایز اسکار 2022!

کدخبر: ۴۶۰۹۸۷
فیلم «امیرا» به عنوان نماینده کشور اردن در شاخه بهترین بین‌المللی فیلم اسکار ۲۰۲۲، انصراف داد.
حذف یک فیلم جنجالی از جوایز اسکار 2022!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، فیلم سینمایی «امیرا»، ساخته محمد دیاب، کارگردان مصری با توجه به اعتراضات به محتوای فیلم از حضور به عنوان نماینده رسمی کشور اردن در اسکار ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد.

اسکرین گزارش داد، این فیلم که در اردن فیلمبرداری شده، درباره پدیده واقعی کودکانی است که از طریق قاچاق اسپرم زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در کرانه اختری متولد می‌شوند. داستان فیلم نیز درباره نوجوانی است که معتقد است از طریق قاچاق اسپرم یکی از فعلان مشهوری فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده، متولد شده است اما یک آزمایش DNA تصادفی فاش می‌کند پدر او فرد دیگری است و اسپرم قاچاق شده در زندان در فرآیند رسیدن به مادرش جابه‌جا شده است. 

در هفته‌های اخیر، انتقادهای زیادی از سوی خانواده‌های فلسطینی که یکی از اعضای آن‌ها در زندان‌های اسرئیل به سر می‌برند به این فیلم شده است. همچنین اعتراضاتی نیز نسبت به این فیلم به دلیل موجه جلوه‌دادن چهره اسرائیل مطرح شده است و در نهایت کمیسیون رویال فیلم اردن، در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود ارزش هنری فیلم به دلیل این‌که بحث‌های شکل گرفته پیرامون این فیلم می‌توانند به خانواده‌های فلسطینی آسیب بزند، فیلم «امیرا» را از رقابت در اسکار ۲۰۲۲ خارج کرد. 

 در مجموع ۹۳ کشور فیلم‌های برگزیده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۲ معرفی کردند که با حدف نماینده اردن شمار کشورهای حاضر در این رقابت به عدد ۹۲ می‌رسد. 

فهرست ۱۵ فیلم راه‌یافته به جمع نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آذر) اعلام می‌شود.

نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید