محکوم به قصاصی که از مرگ رهایی یافت

کدخبر: ۴۶۱۰۲۲
اقتصادنیوز: محمدرضا حداد، معاون قضایی رییس‌کل دادگستری یزد اظهار داشت: تلاش‌ سه ساله شورای حل اختلاف نتیجه داد و با نهایی شدن سازش طرفین پرونده، یک محکوم به قصاص در استان از چوبه‌دار رهایی یافت.
محکوم به قصاصی که از مرگ رهایی یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حداد افزود: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها  برای توسعه جایگزین‌های رسیدگی‌های قضایی، توسعه فرهنگ صلح و سازش میان طرفین دعواست که تحقق این مهم از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را می‌کاهد و در نتیجه آن امور مردم تسهیل و تسریع می‌شود و رضایت‌مندی مراجعان را به دنبال خواهد داشت.

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل مرکزی و شماره ۲ شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد و  ۲ بازداشتگاه هم در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخدر است.

تاکنون در خصوص تعداد افراد محکوم به قصاص نفس در یزد آماری منتشر نشده است، این استان یک میلیون و ۲۳۶هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید