تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

کدخبر: ۴۶۱۰۲۸
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام 8 دیدار در دو روز پیگیری شد و به پایان رسید.
تیم منتخب هفته نهم لیگ برتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا مطابق هر هفته از رقابت‌ها شاهد درخشش برخی از بازیکنان در ترکیب تیم‌ها بودیم که با عملکرد خوب خودشان در نتیجه بازی تاثیر گذار بودند و به همین دلیل تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم.

دروازه‌بان: احمد گوهری (صنعت نفت آبادان)

علیرغم شکست یک بر صفر صنعت نفت مقابل سپاهان در هفته نهم، شاگردان نویدکیا حملات بی امانی روی دروازه نفتی‌ها ترتیب دادند و این بازی می‌توانست با اختلاف گل بیشتری به پایان برسد ولی عملکرد خوب گوهری باعث شد همان یک گل در طول 90 دقیقه به ثمر برسد و اختلاف بیشتر نشود. گوهری با 8 مهار توپ در این دیدار که حداقل 3 موقعیت خیلی خطرناک در میان آنها بود ستاره تیمش در این هفته از رقابت‌ها لقب گرفت و اگر بدشانس نبود می‌توانست یک امتیاز ارزشمند برای تیمش به ارمغان آورد.

مدافع میانی: سیاوش یزدانی (استقلال)

7F0C7A52-FF64-4C4B-ABBD-07BFA16A7AEA

مدافع مستحکم استقلال و ستون خط دفاعی این تیم در هفته‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته و اوج آن را در دیدار این هفته مقابل پیکان دیدیم. یزدانی علاوه بر عملکرد کم نقص دفاعی خودش یک بار برای استقلال گلزنی کرد و یک بار دیگر هم در آستانه زدن گل دوم به تیم سابقش قرار داشت که با بدشانسی توپش وارد دروازه نشد. او با 8 باز پس گیری توپ و 3 قطع پاس و آمار جالب 92 درصد دقت پاس ستاره تیمش در این میدان بود.

مدافع میانی: محمد دانشگر (استقلال)

7F81CE3B-1FEE-4A82-8519-834E0374D695

ستاره‌های استقلال در جریان دیدار مقابل پیکان، مدافعان این تیم بودند که هم جور دفع حملات حریف را می‌کشیدند و هم در نفوذها و حملات برای تیم گلزنی می‌کردند. علاوه بر سیاوش یزدانی که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، محمد دانشگر هم روز کم اشتباهی را پشت سر گذاشت و در نبردهای زمینی و قطع توپ ها و یارگیری ها کم اشتباه ظاهر شد و یکی از سه گل تیمش را هم به زیبایی و دقت هرچه تمام‌تر به ثمر رساند تا اثرش را روی برد آبی‌ها گذاشته باشد.

مدافع میانی: سیدمحمد حسینی (هوادار)

حسینی در مرکز خط دفاع هوادار عملکرد خوبی را پشت سر گذاشت و روی اکثر نبردهای هوایی توانست مهاجمان پرسپولیس را ناکام بگذارد و حملات زیادی را از قرمز پوشان پایتخت دفع کرد و علاوه بر آن با زدن یک گل به این تیم در یک امتیاز ارزشمندی که در ورزشگاه آزادی از مدافع عنوان قهرمانی گرفتند سهیم بود. 

هافبک دفاعی: محمد خدابنده‌لو (ذوب آهن)

440_314

ستاره تیم امید، این روزها عملکرد خوبی در ترکیب ذوب آهن دارد و به خوبی توانسته با قطع توپ‌ها، زهر حملات حریفان را در میانه میدان بگیرد و در امر بازیسازی و پخش توپ از عقب زمین هم عملکرد قابل قبولی دارد. او از لحاظ تعداد پاس‌های کلیدی در تیمش در این هفته از رقابت‌ها مقابل نفت مسجد سلیمان سرآمد بود و با زدن تک گل تیمش در این دیدار مانع ثبت یک شکست دیگر برای ذوب آهن شد و ستاره تیمِ مهدی تارتار بود.

هافبک میانی: آیاندا پاتوسی (فولاد خوزستان)

ستاره آفریقایی فولاد این روزها یک بازیکن همه کاره در مرکز میدان برای این تیم محسوب می‌شود که وظیفه پخش توپ‌ها و طراحی حملات را برای تیم اهوازی بر عهده دارد. پاتوسی مقابل نساجی یک تنه مرکز میدان را در سیطره تیمش در آورد و 3 پاس کلیدی برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد که در استفاده از آن کم دقت بودند و در نهایت خودش بود که با گلزنی در این بازی یک امتیاز برای اهوازی‌ها به ارمغان آورد. پاتوسی یک بار دیگر هم فرصت گلزنی در این بازی را داشت که در استفاده از آن بدشانس بود.

هافبک میانی: یاسین سلمانی (سپاهان)

440_314 (1)

در روزی که کار برای سپاهان مقابل صنعت نفتِ تدافعی گره خورده بود و حملات این تیم به واسطه فشردگی دفاعی شاگردان منصوریان تبدیل به موقعیت نمی‌شد، یاسین سلمانی که بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی راه پیدا کرده بود با یک گل انفرادی گره کار تیمش را باز کرد تا اجازه یک ناکامی دیگر بعد از شکست سنگین مقابل گل گهر را به سپاهان ندهد. سلمانی دو پاس کلیدی در این دیدار داشت و از لحاظ دقت پاس هم یکی از سه بازیکن برتر زمین بود.

هافبک هجومی: محسن آذرباد (مس رفسنجان)

این روزها تبدیل به یک ستاره تمام عیار در لیگ برتر شده و بعد از درخشش در دیدار هفته گذشته مقابل ذوب آهن، در بازی با تراکتور هم ستاره بی چون و چرای تیمش بود. او 2 پاس گل در این بازی برای تیمش به ثمر رساند و 3 پاس کلیدی در کل بازی داشت و در کنار 3 نبرد موفق و 6 باز پس گیری توپ داشت و در برتری ارزشمند مس مقابل تراکتور چهره اول تیمش بود.

هافبک هجومی: امید عالیشاه (پرسپولیس)

photo_۲۰۲۱-۱۲-۰۹_۱۸-۵۹-۲۹

با وجود اینکه پرسپولیس در هفته نهم عملکرد قابل قبولی نداشت و با یک تساوی مقابل هوادار نتوانست انتظارات را برآورده کند و فاصله‌اش از صدر جدول بیشتر شد ولی کاپیتان این تیم، امید عالیشاه عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت. او 7 پاس کلیدی در این بازی داد که عملکرد خوبی در مجموع در این هفته بود که یکی از آنها پاس گل تیمش بود و در کنار آن 3 دریبل موفق داشت و 6 بار هم از حریف خطا گرفت.

مهاجم: رضا شکاری (گل گهر سیرجان)

photo_۲۰۲۱-۱۲-۱۰_۱۷-۳۸-۰۴

ستاره بی چون و چرای هفته نهم بود. شکاری در دیدار گل گهر مقابل پدیده همه کار در ترکیب تیمش انجام داد و یک تنه سه امتیاز ارزشمند برای سیرجانی ها کسب کرد. او یک پاس گل بی نظیر به سعید صادقی داد تا کار تیمش به تساوی بکشد و دقایقی بعد گل دوم گل گهر را خودش به ثمر رساند. او دو شوت در چهارچوب داشت و 81 درصد دقت پاس که نشان دهنده عملکرد خوبش برای گل گهر است.

مهاجم: محمد امین اسدی (آلومینیوم)

مهاجم جوان آلومینیوم این روزها برای تیمش خوب بازی می‌کند. اسدی در دیدار مقابل فجر سپاسی بارها خط دفاع و دروازه حریف را آزار داد و دو بار توپش به تیر دروازه برخورد کرد که یکی از آنها در بازگشت توسط قائدرحمتی تبدیل به گل شد و 3 امتیاز برای تیم اراکی به همراه داشت. اسدی اگر کمی خوش شانس تر بود می‌توانست در این بازی دو گل به ثمر برساند.

lineup

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید