علی فروغی استعفا داده است؟

کدخبر: ۴۶۱۲۰۵
«عادل فردوسی پور برمی گردد؟» این پرسشی است که از روز گذشته در سایت‌های خبری و البته فضای مجازی به کرات مطرح شده است.
علی فروغی استعفا داده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، «عادل فردوسی پور برمی گردد؟» این پرسشی است که از روز گذشته در سایت‌های خبری و البته فضای مجازی به کرات مطرح شده است. موضوعی که باعث به وجود آمدن چنین پرسشی شده مربوط به شایعه‌ای است که خبر می‌دهد علی فروغی، مدیر جنجالی شبکه سه دیگر قرار نیست در این شبکه باشد و حتی عنوان شده او به همکاری اش با شبکه سه پایان داده است.

فروغی همان مدیری است که از زمان روی کارآمدنش به شدت با عادل فردوسی پور و البته برنامه محبوب ۹۰ زاویه پیدا کرد و نهایتا کاری کرد تا برنامه ۹۰ تعطیل و عادل فردوسی پور از شبکه سه و البته از صداوسیما جدا شود. عادل که در یکی دو دهه گذشته همواره در زمره برترین و محبوب‌ترین مجری – گزارشگران تلویزیون بود به کلی ممنوع التصویر شد و حتی دیگر گزارش بازی‌های فوتبال هم به او سپرده نشد. تنها جایی که منعی برای فعالیت عادل فردوسی پور تراشیده نشد نریشن گویی برای برنامه فوتبال ۱۲۰ بود که به موضوع فوتبال خارجی در شبکه ورزش می‌پردازد.

عادل حتی در نظر داشت برنامه اینترنتی «فوتبال ۳۶۰» را هم راه اندازی کند و با وجود بستن قرارداد و کار‌های پیش تولید، از «ساترا» سازمانی که زیرنظر صداوسیما کار می‌کند، مجوز پخش نگرفت! همه این اتفاقات در عصری رقم خورد که علی فروغی، رییس بسیج سابق صداوسیما، به عنوان مدیرشبکه سه برگزیده شد و فعالیت کرد. با این وجود، از زمانی که تغییرات در صداوسیما صورت گرفته و رئیس جدید منصوب شده همواره عنوان شده عادل می‌تواند به تلویزیون برگردد. این موضوعی است که دست کم چندباری از سوی رئیس جدید سازمان صداوسیما مطرح شده است. البته که عده‌ای هم عنوان کرده اند تا زمانی که فروغی در شبکه سه باشد عادل تمایلی به بازگشت ندارد.

حالا که شایعه شده فروغی از شبکه سه رفته، زمزمه بازگشت عادل فردوسی پور قوت بیشتری گرفته، ولی واقعیت این است که جدایی عادل فردوسی پور از تلویزیون و شبکه سه ارتباطی با علی فروغی نداشت. فروغی بیشتر اجرا کننده تصمیمی بود که از بالاتر گرفته شد و به غیر از آن تاثیر چندانی نداشت. به همین دلیل است که رفتنش از شبکه سه به منزله بازگشت سریع عادل فردوسی پور نخواهد بود مگر اینکه همزمان با جدایی علی فروغی، تفکری که هم در صداوسیما علیه عادل است عوض شده باشد. اگرچنین باشد، که با توجه به صحبت‌های رئیس جدید سازمان، ظاهرا تغییراتی چنین است، امکان بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون بیشتر می‌شود. این هم، اما فقط یک روی سکه است، چون عادل بدون برنامه ۹۰ که آن را مثل فرزندش می‌داند، برنامه‌ای که این روز‌ها توسط میثاقی با اسمی دیگر اجرا می‌شود، تمایل چندانی به بازگشت ندارد و شاید یکی از شروطش احیای دوباره این برنامه پرمخاطب باشد.

هرچه که هست، جدایی از تلویزیون به یک دلیل و یک شخص مربوط نمی‌شد و بازگشتش هم قاعدتا با شرط و شروطی از سوی دو طرف همراه خواه بود. البته اگر برنامه بازگشت عادل به تلویزیون فقط در حد حرف و شعار نباشد!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید