اظهارات نخست وزیر اسرائیل در بدو ورود به ابوظبی

کدخبر: ۴۶۱۳۷۶
اقتصادنیوز: نفتالی بنت در بدو ورود به فرودگاه ابوظبی از تل آوی گفت: «چه استقبالی! خیلی هیجان زده هستم که به نمایندگی از مردمم در اولین سفر رسمی یک رهبر اسرائیلی در اینجا هستم. ما مشتاقانه به دنبال تقویت روابط هستیم.»
اظهارات نخست وزیر اسرائیل در بدو ورود به ابوظبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات در روز دوشنبه وارد فرودگاه ابوظبی شد. 

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، سفر بنت به امارات اولین سفر یک نخست وزیر رژیم اشغالگر به کشورهای سازشگر با اسرائیل است.

در ماه ژوئن، «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی به امارات سفر کرد که اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیست از زمان امضای «توافق ابراهیم» بین دو طرف بود.

نفتالی بنت در بدو ورود به فرودگاه ابوظبی از تل آویو، مورد استقبال «شیخ عبدالله بن زاید» وزیر خارجه این کشور قرار گرفت. 


وی در فرودگاه گفت: «چه استقبالی! خیلی هیجان زده هستم که به نمایندگی از مردمم در اولین سفر رسمی یک رهبر اسرائیلی در اینجا هستم. ما مشتاقانه به دنبال تقویت روابط هستیم.»

از زمان امضای توافق سازش میان امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی چندین یادداشت تفاهم و سند همکاری میان دو طرف امضا شده است. 

رویترز در ادامه افزود: مسیریابی بین‌المللی نشان می‌دهد که هواپیمای حامل نفتالی بنت از مبدا تل آویو حرکت کرده و با عبور از آسمان عربستان سعودی به ابوظبی رسیده است. 

ریاض اگر چه هیچ گونه روابط رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد اما سال گذشته و علیرغم اعتراضات گسترده موافقت کرد که هواپیماهای اسرائیلی برای سفر به امارات و کشورهای دیگر از حریم هوایی این کشور عبور کنند. 

سفر امروز بنت به ابوظبی در شرایطی انجام خواهد شد که در روزهای اخیر رسانه‌های مختلف صهیونیستی از نگرانی این رژیم از نزدیک شدن امارات به ایران خبر داده‌اند. 

به گزارش «میدل‌ ایست‌آی» مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که روابط گرم امارات متحده عربی با ایران غیرقابل قبول است، این در حالی است که مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی روز دوشنبه به ایران سفر و توافقنامه همکاری امنیتی چشمگیری با تهران امضا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید