تا حدودی سوءتفاهم‌ها برطرف شده است

روایت سرلشکر باقری از دیدار با مقامات عربستان و امارات

کدخبر: ۴۶۱۵۰۰
سرلشکر باقری با اشاره به آثار مخرب حضور بیگانگان در منطقه گفت: ما معتقدیم که کشور‌های منطقه با همکاری هم توانایی کاملی برای برقراری امنیت و دفاع از منافع خود را دارند و حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه موجب گسترش ناامنی می‌شود.
روایت سرلشکر باقری از دیدار با مقامات عربستان و امارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سرتیپ ستاد «عبدالعزیز بن عبدالله المنذری» معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیرو‌های مسلح سلطنت عمان صبح امروز (دوشنبه) در رأس هیئت نظامی با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در راستای گسترش و توسعه مناسبات و همکاری نظامی و بین‌المللی صورت گرفت.

ارتقای روابط آموزشی و نظامی، مقابله با تروریسم و برقراری امنیت منطقه بدون دخالت بیگانگان از جمله محور‌های این دیدار بود.

سرلشکر محمد باقری در این دیدار گفت: سیاست دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه روابط با کشور عمان است که این سیاستی تغییرناپذیر محسوب می‌شود.کشور عمان در همه اتفاقات منطقه‌ای و در ارتباطات و تعاملات، تاکنون نقش مناسبی در میانجیگری و آرام‌سازی شرایط در هماهنگی با جمهوری اسلامی ایفا کرده که این روند قابل قدردانی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه امنیت دریایی، دریای عمان، تنگه هرمز، دریای عربی و همچنین مسئله یمن و سایر اتفاقات منطقه‌ای هماهنگی‌های خوبی بین دو کشور ایران و عمان برقرار است که باید روز به روز توسعه یابد. در مسأله ارتباطات دو نیروی مسلح، کمیسیون دوستی بین دو کشور تشکیل شده که می‌تواند بستر مناسبی در راستای افزایش همکاری‌ها باشد و برگزاری شانزدهمین دوره از این سفر‌ها بیانگر عمق روابط دو کشور است.

او اظهار امیدواری کرد که با انجام این دیدارها، روابط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان گسترش روزافزون داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در شرایطی که دوره طولانی‌مدتی تحت تحریم قرار داشته‌اند در زمینه‌های گوناگون نظامی، یک نیروی مستقل و خود اتکا محسوب می‌شوند.

او افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند تا در حوزه‌های آموزشی، صنعت دفاعی، بهداشت و درمان و مهندسی با کشور عمان همکاری داشته باشند و همچنین تجربیات خود را در نبرد‌های گوناگون با تروریسم در اختیار نیرو‌های مسلح عمان قرار دهند. نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، فعال هستند و آمادگی دارند که در حوزه ساخت پروژه‌های گوناگون در کشور عمان نیز مسئولیت بپذیرند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سیاست تنش‌زدایی در سطح منطقه گفت: در بخش مسائل منطقه‌ای، ما دیدار‌هایی با مقامات کشور‌های امارات و عربستان داشته‌ایم و تا حدودی سوءتفاهم‌ها نیز برطرف شده است؛ همچنین روابط خوبی با قطر و کویت داریم. البته با کشور بحرین هنوز ارتباط چندانی برقرار نشده است که کشور عمان قطعاً در این زمینه هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

او افزود: جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارد تا با روی کار آمدن دولت جدید، روابط خود را با همسایگان توسعه دهد و سوءتفاهم را مرتفع کند. امیدواریم کشور‌های اسلامی روابط برادرانه و دوستانه‌ای داشته باشند و اختلافات قبلی موجب سوءاستفاده بیگانگان نشود.

سرلشکر باقری با اشاره به آثار مخرب حضور بیگانگان در منطقه عنوان کرد: ما معتقدیم که کشور‌های منطقه با همکاری هم توانایی کاملی برای برقراری امنیت و دفاع از منافع خود را دارند و حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه موجب گسترش ناامنی می‌شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تنها راه باقی ماندن در منطقه را در ایجاد اختلاف و توطئه‌افکنی بین کشور‌های منطقه می‌دانند و در این رابطه با ایران‌هراسی و ایجاد وهم تهدید از سوی ایران، در راستای منافع خود گام برمی‌دارند؛ بدین ترتیب اختلافات را افزایش داده و سلاح می‌فروشند و در حقیقت کمکی به امنیت منطقه نمی‌کنند؛ این‌ها اگر کنار گذاشته شوند، ما با همکاری و تعامل همسایگان، قادر به برقراری امنیت منطقه هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  در پایان گفت: نکته تعجب برانگیز برقراری ارتباط برخی کشور‌های جنوب خلیج فارس با رژیم صهیونیستی است؛ دشمنی رژیم صهیونیستی با جهان اسلام و مسلمانان منطقه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و برقراری این ارتباط، با اصرار آمریکا و توطئه‌افکنی‌هایی که می‌کنند، قطعاً آینده نابسامانی را برای منطقه در پی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید