ماجرای عرضه کله و پاچه‌های فاسد در تهران چه بود؟

کدخبر: ۴۶۱۵۰۹
اقتصادنیوز: محمد رحمتی، رئیس روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران اظهار داشت: بیش از ۶ تن کله و پاچه گوسفندی منجمد از کارگاه‌های غیر مجاز در حاشیه پایتخت کشف و ضبط شد و دو واحد غیرمجاز نیز پلمب و متخلفان بازداشت شدند.
ماجرای عرضه کله و پاچه‌های فاسد در تهران چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد رحمتی، رئیس روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشف مقدار زیادی کله و پاچه گوسفندی فساد شده در تهران افزود: بیش از ۶ تن کله و پاچه گوسفندی منجمد از کارگاه‌های غیر مجاز در حاشیه پایتخت کشف و ضبط شد و دو واحد غیر مجاز نیز پلمب و متخلفان بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق رسالت دامپزشکی و تأمین سلامت غذایی شهروندان از مزرعه تا سفره و طی بازدید از دو کارگاه نگهداری و عمل آوری غیر مجاز در اطراف تهران و با حضورماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، بیش‌از ۶۰۰۰ کیلوگرم کله و پاچه گوسفندی منجمد و مقداری سیراب- شیردان که در شرایط بسیار نامناسبی عمل آوری، نگهداری و درسطح پایتخت توزیع می‌شد، کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آلایش خوراکی دامی صرفاً بصورت تازه و با حفظ دما و شرایط نگهداری مناسب تنها ۴۸ ساعت مهلت مصرف دارد، گفت: متأسفانه شرایط بسیار نامساعد نگهداری و اجرای عملیات جداسازی مغز و زبان از کله‌ها که در شرایط بهداشتی بسیار نامناسبی انجام می‌شد باعث آلودگی و فساد کل محموله توقیفی شده بود که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهر تهران این محموله توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به یکی از سردخانه‌های امین اداره منتقل شد.

رحمتی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ دستور قضائی این دو واحد توسط مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت پلمب و متخلفان جهت معرفی به مراجع قضائی بازداشت شدند.
وی به شهروندان توصیه اکید کرد که قبل از اقدام به تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند و در هر کجا و هر زمانی که تخلفی در حوزه سلامت فرآورده‌های خام دامی مشاهده کردند مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره ۶۶۵۹۱۰۰۵-۰۲۱ با دامپزشکی شهر تهران درمیان بگذارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید