خیزش جدید کرونا در نقاط مختلف دنیا؛

وضعیت قرمز کرونا در اروپا /آلمان رکوددار شد +نمودار

کدخبر: ۴۶۲۰۷۰
اقتصادنیوز: آمارهای کرونایی در برخی مناطق جهان در حال افزایش است. در این میان قاره اروپا در روزهای اخیر بالاترین میزان ابتلا و فوتی را ثبت کرده و خطرناک ترین قاره از این حیث در شرایط کنونی به حساب می آید.
وضعیت قرمز کرونا در اروپا /آلمان رکوددار شد +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، تقریبا دو سال از شیوع کرونا در جهان می گذرد و هنوز این ویروس خطرناک در کشورهای دنیا در حال جولان است. با کشف واکسن این بیماری و توزیع گسترده آن در سراسر دنیا از میزان ابتلا و مرگ ومیر این ویروس به مراتب کاسته شده و موج های کرونایی برخاسته از این بیماری در برخی کشورهای پر ابتلا اعم از ایران فروکش کرد.

اکنون اما آمارها و اخبار کرونایی در مناطق مختلف دنیا نشان از رشد دوباره بیماری در جهان داشته که طبق داده های منتشر شده در سایت جهانی اکنون در قاره اروپا متمرکز است.

 اروپا بالاترین میزان شیوع کرونا در روزهای اخیر

تفکیک های آماری کرونا در قاره های مختلف در سراسر دنیا نشان می دهد در روز 23 اذرماه (آخرین موعد دست یابی به آمارهای روزانه جهانی کرونا) قاره اروپا بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در میان سایر قاره ها داشته است.

در این روز 360 هزار و 780 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که در این میان 4 هزار و 286 نفر جان خود را برسر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

دومین رتبه را از این حیث آمریکای شمالی و پس از آن قاره اسیا داشته است.

کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی نیز در قاره اقیانوسیه گزارش شده که حاکی از 4 هزار و 368 بیمار مبتلا به کرونا و نفر فوتی بوده است.

در قاره آسیا نیز این میزان با کاهشی مستمر همراه بوده که در این میان ایران نیز رفتاری مشابه را داشته است.

آمارهای به ثبت رسیده از وضعیت کرونایی ایران نشان می دهد شمار مبتلایان روزانه به این بیماری اکنون در حال کاهش بوده و از سطوح بالای خود در ابتدای پاییز اکنون به 2 هزار و 651 ابتلا و 52 فوتی روزانه تقلیل پیدا کرده است.

کرونا

سهم بالای مبتلایان به کرونا در اروپا

تقسیم میزان سرایت بیماری در هر روز به جمعیت در هر منطقه نشان می دهد به نسبت ساکنین هر قاره چه میزان ابتلا به کرونا شکل گرفته است.

در همین خصوص محاسبات نشان می دهد در روز 23 آذر ماه در قاره اروپا از هر 10 میلیون نفر 4 هزار و 825 نفر به کرونا مبتلا شده و 52 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در این رده بندی قاره اسیا با توجه به داشتن بیشترین جمعیت در میان قاره های دیگر کمترین نسبت را داشته که در حوزه ابتلا برابر با 171 نفر در هر 10 میلیون نفر و در شاخه فوتی ها معادل با 2 نفر بوده است.

درمیان کشورهای اروپایی در این روزها روسیه و آلمان بالاترین و خطرناک ترین میزان را به ثبت رسانده اند.

کرونا

رکوردزنی میزان ابتلا به کرونا در آلمان

در روزهای اخیر شمار ابتلا به بیماری کرونا در کشور المان برابر با 40 هزار و 800 نفر بوده که باوجود کاهش نسبت به روزهای قبل خود اما هنوز سطح بالایی به حساب می اید.

 6 روز پیش این آمار ها در کشور آلمان از مرز 100 هزار نفر نیز فراتر رفته و بالاترین رکورد ابتلا در دو سال شیوع کرونا در این کشور را به ثبت رسانید.

با افزایش شدید ابتلا به کرونا در این کشور میزان مرگ ومیر کرونا نیز به مرور افزایش پیدا کرده و رکوردهای خطرناکی را از خود برجای گذاشت. در همین رابطه متغیر سیاه کرونایی در این کشور از مرز 500 نفر عبور کرده و به 567 نفر رسیده است که بالاترین میزان فوتی در حداقل 10 ماه اخیر به حساب می اید.

عده ای از تحلیلگران دلیل این رشد آماری کرونا در آلمان را در دو عامل جستجو کرده اند. نخست آن که این کشور از لحاظ واکسیناسیون کرونا در رده های پایین تری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی قرار گرفته و همین امر موجب شده تا وضعیت کرونا خطرناکتر از کشورهای دیگر باشد.

دلیل دوم را برخی در کاهش زودهنگام محدودیت ها می دانند. این عده معتقدند تازمانی که هنوز واکسیناسیون به صورت کامل انجام نشده و در حالی که سویه خطرناک جدیدی از این بیماری در حال گسترش است کاهش محدودیت ها رشد بیشتری از شیوع این بیماری در کشور آلمان را به همراه خواهد داشت.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید