از مصرف این 6 نوشیدنی‌ حتما پرهیز کنید

کدخبر: ۴۶۲۱۴۴
آب کردن چربی‌های شکمی کار ساده‌ای نیست و فقط هم با انجام تمرینات ورزشی مخصوص شکم نمی‌توانید از شرّ این چربی‌ها خلاص شوید.
از مصرف این 6 نوشیدنی‌ حتما پرهیز کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  بهداشت نیوز،  درواقع، بخش مهمی از ماجرا به رژیم غذایی شما بستگی دارد. بعضی از غذاهایی که می‌خورید به افزایش چربی شکمی کمک می‌کنند، درحالی که بعضی از نوشیدنی‌ها نیز همین ویژگی را دارند.

چربی‌های شکمی نه‌تنها با بیماری‌های قلبی و دیابت مرتبط هستند بلکه با سرطان‌ها، ‌زوال عقل و آسم هم ارتباط دارند. پس اگر می‌خواهید مانع از شکل‌گیری چربی‌های شکمی شوید، از مصرف نوشیدنی‌های زیر خودداری کنید. 

1. نوشابه‌های گازدار 
امروزه دیگر همه می‌دانند که نوشابه‌های گازدار (معمولی و رژیمی) چیزی جز دردسر برای سلامت عمومی ما ندارند. با مصرف این نوشیدنی‌ها قند خالص می‌نوشید زیرا هر بطری از نوشابه‌های گازدار حدود 39 گرم قند وارد بدن می‌کند که مقدار بسیار زیادی است. مطالعه منتشرشده در Journal of Nutrition نشان می‌دهد کسانی که هرروز از نوشابه‌های گازدار و شیرین استفاده می‌کنند، 10 درصد چربی شکمی یا احشایی بیشتری دارند. میزان چربی شکمی این افراد پس از گذشت 9 سال حدودا به 3 برابر بیشتر از دیگران می‌رسد. 

2. آب‌میوه‌های صنعتی 
اگر به میزان متعادل از آب‌میوه‌های طبیعی و خانگی استفاده می‌کنید، مشکلی از نظر چربی شکمی و چاقی شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر به‌طور منظم از آب‌میوه‌های صنعتی و آماده استفاده می‌کنید باید بدانید که این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی از قندهای افزوده هستند و درنتیجه چربی شکمی را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید هوس استفاده از این نوشیدنی‌ها را کنترل کنید، می‌توانید برای مدت کوتاهی از آب‌های گازدار بدون قند در کنار آب ساده کمک بگیرید. 

3. میلک‌شیک 
تا همین یک دهه گذشته، میلک‌شیک‌ها از شیر ساده همراه با مقداری بستنی ساخته می‌شدند. اما امروزه میلک‌شیک‌ها با مقادیر زیادی از بیسکویت‌ها، ‌خامه‌ها و ده‌ها ترکیب افزودنی دیگر تهیه می‌شوند. به همین دلیل هم میلک‌شیک‌ها به یکی از نوشیدنی‌های زمینه ساز چربی شکمی تبدیل شده‌اند و به‌راحتی می‌توانند حدود 1000 کیلوکالری وارد بدن کنند. 

4. چای شیرین 
بعضی افراد عادت دارند که حتما در طول روز، مخصوصا در وعده صبحانه، از چای شیرین استفاده کنند. میزان قند موجود در چای شیرین گاهی اوقات به اندازه یک بطری نوشابه گازدار یا چند دونات افزایش پیدا می کند. این درحالی است که مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که مصرف بیش‌ازحد قندها با افزایش رسوبات چربی در اطراف قلب و شکم مرتبط است. این رسوبات به‌راحتی سلامت عمومی بدن و سلامت قلبی‌ـ‌عروقی ما را به خطر می‌اندازند. 

5. نوشیدنی‌های شکلاتی 
شیرهای شکلاتی یا کاکائویی فقط از شکلات‌های خالص تهیه نشده‌اند بلکه مقادیر بالایی از ترکیبات حاوی فروکتوز را درون خود جای داده‌اند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های سرشار از فروکتوز با ابتلا به چاقی مرتبط هستند. دلیلش هم این است که بدن اساسا فروکتوز را به‌طرز متفاوتی نسبت به دیگر انواع قندها جذب می‌کند، درحالی که همین جذب متفاوت بر سطح انسولین و وضعیت متابولیسم بدن تاثیر می‌گذارد و درنهایت می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود. 

6. آب طعم‌دار 
نوشیدن آب ساده در همه موقعیت‌ها می‌تواند کسل‌کننده و خسته‌کننده باشد. برای همین هم بعضی افراد به مصرف آب‌های طعم‌دار و رنگی تمایل پیدا می‌کنند. اما این نوشیدنی‌های ظاهرا سالم حاوی مقادیر زیادی از قندهای افزوده هستند. پس اگر می‌خواهید از افزایش چربی‌های شکمی جلوگیری کنید، از همان آب ساده در رژیم غذایی خودتان استفاده کنید و از آب‌های طعم‌دار دور بمانید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید