مذاکرات وین بدون انجام عملیات بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود

رافائل گروسی: ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده و از همه خط قرمزها عبور کرده است!

کدخبر: ۴۶۲۴۱۶
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» همزمان با برگزاری مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرد که این مذاکرات، بدون انجام عملیات بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و ایران بیشترین سود را از احیای عملیات بازرسی خواهد برد.
رافائل گروسی: ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده و از همه خط قرمزها عبور کرده است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» همزمان با برگزاری مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرد که این مذاکرات، بدون انجام عملیات بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و ایران بیشترین سود را از احیای عملیات بازرسی خواهد برد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» همزمان با برگزاری مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرد که این مذاکرات، بدون انجام عملیات بازرسی، موفقیت‌آمیز نخواهد بود و ایران بیشترین سود را از احیای عملیات بازرسی خواهد برد.

فوری/ مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل ‎سنت آزادشهر عزل شد

گروسی افزود که بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران، به منزله دادن تضمین به دیگر طرف‌ها بوده و هدف از گفت‌وگوهای وین، بازگشت به برجام است.

وی بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در قبال برجام، مدعی شد که ایران، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده و از همه خطوط قرمز عبور کرده است.

گروسی افزود: «نقش آژانس این است که اطمینان حاصل کند، ایران هر توافق قابل دستیابی را عملی خواهد کرد».

مدیرکل آژانس در ادامه، با اشاره به این که بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران، ماهیت برنامه هسته‌ای آن را مشخص خواهد کرد، خاطر نشان کرد که تهران نباید درها را به روی بازرسان آژانس ببندد.

او افزود: «ما می‌خواهیم بدانیم ایران، هر گرم اورانیوم غنی شده را در کجا پنهان می‌کند».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در روزهای آینده، دوربین‌های نظارتی در تاسیسات هسته‌ای ایران در کرج نصب خواهد شد و تهران داوطلبانه، با نصب دوربین‌های جدید در تاسیسات کرج موافقت کرده است.

در همین زمینه، گروسی گفت که طرف‌های دیگر توافق کردند که متون جدید پیشنهادی ایران در گفت‌‌وگوهای وین، روی میز باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید