عکس| سیل عراق را فرا گرفت/ ۱۱ کشته درپی بارش شدید باران

کدخبر: ۴۶۲۴۷۵
اقتصادنیوز : در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در عراق دست‌کم ۱۱ نفر جان خود را از دست داده اند. .
عکس| سیل عراق را فرا گرفت/ ۱۱ کشته درپی بارش شدید باران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،  یک مقام دولتی عراق تأیید کرد که دست‌کم ۱۱ نفر بر اثر سیل شدید در منطقه کردستان عراق جان‌باخته‌اند.

 دویچه وله گزارش داد، نباز عبدالحمید، استاندار منطقه کردستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «تعداد جانباختگان پس از کشف جسد ۳ مفقود از جمله یک تبعه فیلیپین و یک ترک تبار توسط نیرو‌های ارتش، به ۱۱ نفر رسیده است.»

سیل ناشی از بارندگی شدید شب گذشته بود که اربیل، مرکز استان را تحت تأثیر قرار داد.

این حادثه خسارات گسترده‌ای به خانه‌ها و خودرو‌ها وارد کرد. در استان نینوا نیز بارش شدید باران باعث ریزش پل شده است.

گفته می‌شود در میان جانباختگان حادثه، برخی نیز کودک بوده‌اند. پیش از این، امید خوشناو، فرماندار اربیل، گزارش داده بود که یک نفر بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داده است. در موردی دیگر، یک نوزاد ۱۰ ماهه زیر آب جان‌باخته است.

خوشناو به خبرگزاری فرانسه گفت: «سیل از ساعت ۴ صبح آغاز شد و زنان و کودکان در میان قربانیان بودند.»

نیرو‌های امدادی همچنان در جستجوی مفقودین حادثه هستند.

باران‌های پنجشنبه‌شب پس از یکی از خشک‌ترین سال‌های دهه‌های اخیر در عراق باریده است. مقامات هشدار دادند که باران شدیدی ممکن است مجدداً منطقه را درگیر کند.

فجایع مرتبط با باران شدید امسال بار‌ها در سرتاسر جهان خبرساز شده است، سیل‌های مرگبار در غرب آلمان و همچنین سیل بزرگ چین از این دسته‌اند. گفته می‌شود دلیل اصلی چنین فجایع طبیعی، تغییرات اقلیمی کره زمین است. پیش‌بینی می‌شود تغییرات اقلیمی سبب افزایش سیل در قاره اروپا و خشکسالی در غرب آسیا شود.

سیل عراق

سیل شدید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید