اخراج سفیر امارات به اتهام قاچاق آثار باستانی!

کدخبر: ۴۶۲۵۰۰
اقتصادنیوز : سفیر امارات در قاهره به اتهام قاچاق آثار باستانی مصر، اخراج شد.
اخراج سفیر امارات به اتهام قاچاق آثار باستانی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد مرسی، سفیر مصر در قطر، امروز (جمعه) در صفحه رسمی خود در فیس بوک ضمن اعلام اخراج سفیر امارات در مصر، گفت اخراج سفیر امارات پس از آن صورت گرفت که بعد از تحقیقات مشخص شد او با چند نفر دیگر در قاچاق آثار باستانی مصر با بسته‌های دیپلماتیک امارات دست داشته است.

 القدس العربی گزارش داد، مرسی در  بیانیه خود با اعلام این‌که در این پرونده، حسن راتب و علاء حسنین، عضو سابق پارلمان مصر، شریک بودند، اظهار داشت: «این تصمیم نشان‌دهنده هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و درایت وزارت امور خارجه مصر بود. این روند باید در امارات با مجازات سریع سفیری که مرتکب به جنایت علیه کشور خود و کشور میزبان شده تکمیل گردد و آثار باستانی قاچاق شده به مصر بازگردانده شود. »

چند روز پیش دادستانی قاهره تصمیم گرفت حسن راتب و علاء حسنین و بقیه متهمان پرونده موسوم «عتیقه‌های بزرگ» را به اتهام تأمین مالی و قاچاق اشیای عتیقه به دادگاه کیفری معرفی کند. دادستانی راتب را با اعترافات علاء حسنین، نماینده سابق مجلس، مواجه کرد که شامل این بود که راتب، تاجر مصری از او در حفاری‌های باستان شناسی حمایت مالی کرده است.

آثار باستانی شامل مجسمه‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها در داخل مقبره‌ها به عنوان بخشی از نذورات تدفین بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید