طالبان: افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

کدخبر: ۴۶۲۶۸۴
وزیر کشور طالبان گفت: افغانستان تهدید برای هیچ کشوری نخواهد بود و جهان باید برای تعامل با این گروه از خود آمادگی نشان دهد.
طالبان: افغانستان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور دولت موقت طالبان در دیدار «دبورا لاینز»، نماینده‌ ویژه‌ سازمان ملل برای افغانستان تاکید کرد که این کشور تهدید برای هیچ کشوری در جهان نخواهد بود.

حقانی در این دیدار با تاکید بر تحکیم ثبات افغانستان و منطقه گفت که جهان باید برای تعامل با طالبان از خود آمادگی نشان دهد.

لاینز در این دیدار با اشاره به تعهد سازمان ملل برای حل بحران افغانستان، گفت که این سازمان برای آموزش و پرورش و آغاز پروژه‌های کشاورزی در افغانستان تلاش می‌کند.

وی همچنین از کمک نقدی ۲۸۰ میلیون دلار بانک جهانی به افغانستان قدردانی کرد و گفت که این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان پیش از این گفته بود که اگر کشورهای جهان و به‌ویژه آمریکا می‌خواهند از خاک افغانستان تهدید نشوند، باید این گروه را به‌عنوان «یک دولت مسئول» به‌رسمیت بشناسند.

وی افزوده بود طالبان زمانی دفع تهدیدات علیه کشورهای جهان از افغانستان را تکلیف خود می‌دانند که از سوی این کشورها به‌رسمیت شناخته شوند.

هنوز هیچ کشوری دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است. اما بیشتر کشورهای جهان برای ارائه کمک به مردم افغانستان با طالبان وارد تعامل و گفت‌وگو شده‌اند.

سراج الدین حقانی، در لیست سیاه آمریکا قرار داشته و این کشور برای پیدا کردن اطلاعات از وی پاداش 10 میلیون دلاری تعیین کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید