امیکرون، این کشور اروپایی را به قرنطینه برد

کدخبر: ۴۶۲۷۸۰
اقتصادنیوز: نخست وزیر هلند قرنطینه سراسری را در این کشور اعلام کرد.
امیکرون، این کشور اروپایی را به قرنطینه برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، گسترش ویروس کرونا سویه اومیکرون در کشورهای مختلف باعث ایجاد محدودیت‌های و سازوکارهای جدید مقابله با شیوع این ویروس شده است.

از جمله گسترش سوریه جدید کرونا در هلند باعث شده تا «مارک روته»، نخست وزیر این کشور روز شنبه قرنطینه سراسری را با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اعمال کند.

نخست وزیر هلند در یک کنفرانس خبری گفت: هلند از فردا به قرنطینه بازمی گردد. با موج پنجم کرونا و گسترش سویه اومیکرون حتی سریع‌تر از آنچه می‌ترسیدیم، اعمال این محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر است.

از سوی دیگر، اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشورهای مختلف اروپایی با واکنش اعتراضی شهروندان قاره سبز روبرو شده و در کشورهای مختلف اروپا تظاهرات اعتراضی علیه محدودیت‌های ناشی از کرونا برقرار شده است.

در همین ارتباط گزارش شده که هزاران نفر از شهروندان آلمان در فرانکفورت برای اعتراض به اقدامات دولت به خیابان‌ها آمدند و این تظاهرات به درگیری معترضان و پلیس انجامید که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان آلمانی نیز دستگیر شدند.

همچنین از بعدازظهر روز شنبه جمعیت زیادی از شهروندان ایتالیایی در شهر تورین تجمع کردند و خواستار پایان محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در این کشور شدند.

روز گذشته «کارل لوترباخ» وزیر بهداشت آلمان درباره موج پنجم عظیم و گسترده کرونا در این کشور به دلیل سویه «اومیکرون»، هشدار داده بود.

لوترباخ در جمع خبرنگاران در شهر «هانوفر» در این باره گفت که مطالعات در کشورهای دیگر نشان داده است که سرایت سویه اومیکرون سریع‌تر از انواع قبلی صورت می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید