راهکار امیرعبداللهیان برای مسئله افغانستان/ نگران هستیم

کدخبر: ۴۶۲۸۲۶
امیرعبداللهیان پدیده رشد تروریسم در افغانستان و مسئله موج آوارگان و پناهندگانی که طی ماه‌های گذشته به سمت جمهوری اسلامی ایران را از جمله نگرانی‌های کشورمان عنوان کرد و گفت: معتقدیم راهکار مسئله افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام است.
راهکار امیرعبداللهیان برای مسئله افغانستان/ نگران هستیم

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» بامداد یکشنبه در بدو ورود به اسلام‌آباد گفت: موضوع اصلی جلسه فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پرداختن به تحولات افغانستان است که جمهوری اسلامی ایران نگرانی‌هایی در خصوص این تحولات و پیرامون آن دارد.

وی پدیده رشد تروریسم در افغانستان و مسئله موج آوارگان و پناهندگانی که طی ماه‌های گذشته به سمت جمهوری اسلامی ایران را از جمله نگرانی‌های کشورمان عنوان کرد و گفت: معتقدیم راهکار مسئله افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام است.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که طی جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی بتوانیم در جهت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به طور یکصدا پیامی به جامعه جهانی و هیات حاکمه موقت در کشور همسایه بدهیم.

نقشه راه مشخص دولت سیزدهم برای توسعه روابط با پاکستان

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان، گفت: دولت سیزدهم یک نگاه ویژه و دارای اولویت به همسایگان دارد و در این میان پاکستان جز همسایگان خوب ایران است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای توسعه هر چه بیشتر روابط با کشور دوست و برادر پاکستان دارای برنامه و نقشه راه مشخص می‌باشد.

امیرعبداللهیان افزود: در جلسات با مقامات عالی رتبه پاکستان از جمله وزیر امور خارجه این کشور درباره جزئیات برنامه توسعه بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه گفت وگو خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار بررسی اوضاع افغانستان، در راس یک هیات سیاسی بامداد یکشنبه به وقت محلی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان شد.

امیرعبداللهیان قرار است ضمن سخنرانی در نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی، آخرین مواضع کشورمان در بحث افغانستان و تحولات پیرامون منطقه را تشریح کند.

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست اسلام‌آباد با برخی همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله وزیر امور خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

این اولین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از زمان انتصاب وی به شمار می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید