داروی جدید برای دیابتی‌ها تولید شد

کدخبر: ۴۶۲۸۴۴
اوزمپیک، داروی جدید دیابتی بر روی بیش از ده هزار بیمار مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در مصر در دسترس قرار گرفت و نتایج آزمایش‌ها کاهش قابل توجهی در سطح قند خون و وزن بدن بیمار را در مقایسه با سایر دارو‌های رایج در درمان این نوع بیماری نشان داد.
داروی جدید برای دیابتی‌ها تولید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان یک شرکت مصری، دارویی را برای درمان دیابت نوع ۲ تولید کرده است که مصرف یکبار در هفته آن در کنار رژیم غذایی، کفایت می‌کند.

 شرکت نوونوردیسک مصر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو‌های دیابت به ویژه انسولین در جهان از عرضه داروی جدیدی با نام «اوزمپیک» در این کشور خبر داد که هفته‌ای یک بار در کنار رژیم غذائی و تمرین‌های ورزشی برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود و می‌توان از آن به تنهایی یا در کنار برخی از دارو‌های دیگر که قند خون را کنترل می‌کنند، استفاده کرد.

دکتر محمد هشام الحفناوی، استاد دیابت و غدد درون ریز، رئیس سابق موسسه ملی دیابت و غدد درون ریز و رئیس کمیته ملی بیماری‌های غیرواگیر تاکید کرد: دیابت نوع ۲ یک بیماری پیچیده است و زمانی بدتر می‌شود که بدن قادر به استفاده موثر از انسولین یا تولید کافی آن که به تنظیم قند خون کمک می‌کند، نباشد، در نتیجه مقادیر زیادی قند در جریان خون تجمع پیدا کرده و منجر به آسیب به اندام‌های حیاتی بدن می‌شود که مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می‌کند.

دکتر یحیی غانم، استاد دیابت و متابولیسم دانشگاه اسکندریه گفت:  تقریبا نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نمی‌توانند سلامت خود را کنترل کنند؛ این موضوع، آن‌ها را در معرض عوارض جدی و خطرناکی، چون بیماری قلبی، رتینوپاتی (اختلال شبکیه)، نوریت، پای دیابتی، بیماری کلیوی و سایر عوارض قرار می‌دهد.

دکتر سمیر جورج، استاد بیماری‌های داخلی و دیابت دانشگاه قاهره، ضمن اشاره به توانایی داروی «اوزمپیک» در تعیین استاندارد‌های جدید برای درمان دیابت نوع ۲ با توجه به نتایج بالینی منحصر به فرد آن گفت: داروی جدید برای مبتلایان به دیابت نوع ۲، از عوارض جدی ناشی از این بیماری کاسته و به کاهش بروز بیماری قلبی تا ۲۶ درصد در بیماران مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

دکتر عباس عرابی، استاد دیابت و غدد درون ریز در دانشکده پزشکی دانشگاه زقازیق مصر گفت: داروی اوزمپیک پس از انجام یک سری آزمایشات بالینی بر روی بیش از ده هزار بیمار مبتلا به این بیماری دیابت نوع ۲ در مصر در دسترس قرار گرفت. نتایج آزمایش‌ها کاهش قابل توجهی در سطح قند خون و وزن بدن بیمار را در مقایسه با سایر دارو‌های رایج در درمان این نوع بیماری نشان داد. علاوه بر این فواید این دارو برای قلب و عروق خونی در افراد مبتلا کاملا مشهود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید