خبر بد برای کسانی که قبلا کرونا گرفته‌اند

کدخبر: ۴۶۲۸۹۵
اقتصادنیوز: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: جوان‌ها بیشتر گرفتار سویه امیکرون می‌شوند و کسانی که قبلا مبتلا شدند، بیشتر امکان دارند به این سویه گرفتار شوند.
خبر بد برای کسانی که قبلا کرونا گرفته‌اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: مورد شناسایی شده امیکرون در کشور، آقایی است که به تازگی از یکی از کشورهای همسایه به کشور بازگشته است. فعلا همین یک مورد در کشور تشخیص داده شده است اما چند فرد مشکوک مبتلا به اُمیکرون نیز هستند که تا جواب آزمایش قطعی آنها حاضر شود، تمام این افراد تحت مراقبت قرار دارند.

او با اشاره به اینکه علائم امیکرون با سویه قبلی فرقی ندارد، گفت:  قدرت سرایت این ویروس بسیار بالاست. هنوز زود است که بگوییم بیماری زایی امیکرون قدری کمتر است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: جوان‌ها بیشتر گرفتار این سویه می‌شوند. همچنین کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، بیشتر امکان دارد به این سویه گرفتار شوند.

او افزود: تمام واکسن‌ها علیه سویه امیکرون موثر هستند. افرادی که ۳ نوبت واکسن دریافت کردند، ایمنی بیشتری دارند.

گویا افزود: همه افراد به خصوص افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، هر چه سریعتر برای واکسیناسیون دوز سوم اقدام کنند.

 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: چندین نوع کیت تشخیصی کرونا داریم که قادر هستند پیچیده ترین انواع امیکرون و جزییات ژنتیکی آن را تشخیص دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید