انتقاد تند عضو شورای شهر از نامگذاری برخی خیابان‌ها/ انقلاب کردیم نام پادشاهان روی خیابان‌ها نباشد

کدخبر: ۴۶۲۹۲۱
اقتصادنیوز: مهدی عباسی عضو شورای شهر به عنوان مخالف این نامگذاری ها با اشاره به پیشنهاد تغییر نام خیابان «فرجام» به «ابومهدی المهندس» گفت: این تغییر نام منجر به ایجاد تقابل اجتماعی در محل می شود و هم نام ابومهدی المهندس کاربرد خود را از دست می دهد و بهتر است که نام این شهید بزرگوار را روی خیابانی بگذاریم که هویت تاریخی ضعیف تری از خیابان فرجام داشته باشد.
انتقاد تند عضو شورای شهر از نامگذاری برخی خیابان‌ها/ انقلاب کردیم نام پادشاهان روی خیابان‌ها نباشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، امروز در حین نامگذاری برخی خیابان ها در شورای شهر تهران، بحثهایی بین اعضای شورای شهر درباره این نامگذاری ها صورت گرفت و در این میان، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد که انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و «ما انقلاب کرده ایم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان هایمان نباشد.»

مهدی عباسی عضو شورای شهر به عنوان مخالف این نامگذاری ها با اشاره به پیشنهاد تغییر نام خیابان «فرجام» به «ابومهدی المهندس» گفت: این تغییر نام منجر به ایجاد تقابل اجتماعی در محل می شود و هم نام ابومهدی المهندس کاربرد خود را از دست می دهد و بهتر است که نام این شهید بزرگوار را روی خیابانی بگذاریم که هویت تاریخی ضعیف تری از خیابان فرجام داشته باشد.

وی افزود: ما می توانیم به جای این که نام بلوار صدرا را به نام قهرمان ملی خودمان حسن یزدانی تغییر دهیم، نام اماکن یا خیابان های دیگری را بر این بلوار بگذاریم که وزانت کمتری داشته باشند.

عباسی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای تغییر نام خیابان انوشیروان اظهار داشت: شهید محمود شهبازی یکی از شهدای والامقامی بوده است که کمتر به آن پرداخته شده و گذاشتن نام این شهید روی خیابان انوشیروان، آن هم در حالی که افکار عمومی تصور می کنند که انوشیروان عادل است، اتفاقا انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و کتاب های تاریخی که می گوید او عادل بوده، جعلی است. البته با این وجود گذاشتن نام این شهید روی خیابان انوشیروان چون می تواند منجر به بحث ها و مخالفت هایی شود، نوعی جفا در حق این شهید است.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان موافق این نامگذاری ها گفت: نام صدرا یکی از پرتکرارترین نام های موجود در معابر تهران است و تغییر این نام به نام حسن یزدانی با توجه به این که نام بسیاری از قهرمان های دیگر نیز روی معابر همان حوالی قرار داده شده است، می توان نام ایشان را روی بلوار صدرا قرار داد.

وی افزود: ابومهدی المهندس شهید بزرگواری بود که همراه با شهید سلیمانی فعالیت می کرد و قرار دادن نام این شهید روی یک خیابان در تهران می تواند از نظر دیپلماسی شهری نشانه ای از همراهی ملت ایران و عراق تلقی شود. همچنین ما باید نام این شهید بزرگوار را روی خیابان معروفی در تهران بگذاریم. البته ما دوست نداریم که مقابل مردم بایستیم و بنابراین نام فرجام را هم روی آن خیابان در داخل پرانتز حفظ می کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی سیاست های رسمی داریم و انقلاب اسلامی سال 57، ضدیت با سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی بود. یعنی ما غیر از پادشاهی حضرت داوود و حضرت سلیمان، هیچ پادشاهی دیگری را به رسمیت نمی شناسیم. این در حالی است که خیابان انوشیروان چند کوچه پایین تر از دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد و وجود نام این پادشاه روی یک خیابان در آن منطقه قطعا با اصول انقلاب اسلامی تعارض دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید