هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۰ استان/ کولاک برف در راه است

کدخبر: ۴۶۳۱۴۹
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان برای روز چهارشنبه و احتمال بارش سنگین برف و باران در محورهای کوهستانی این مناطق خبر داد.
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۰ استان/ کولاک برف در راه است

به گزارش اقتصادنیوز ، فرهاد مهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پس از سامانه بارشی قبلی همه محورهای مواصلاتی، محورهای فرعی و روستایی بازگشایی شدند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم البته همه اتفاقاتی که در این محورها رخ داد به دلیل این بود که رانندگان امکانات و تجهیزات زمستانی را همراه خود نداشتند.

ماجرای عجیب شکایت طلاب قم از بازیگران بدحجاب سینمای ایران!

هشدار ؛ همه موارد کرونا از امروز اومیکرون خواهد بود/ 4 هفته قرنطینه شوید

زنگ خطر سقوط لیر برای اقتصاد ایران

وی با بیان این‌که برخی محورهای مواصلاتی در سامانه بارشی اخیر مانند محور اسالم به خلخال و محور چالوس برای ساعاتی بسته شدند، اضافه کرد: در حال حاضر براساس پیش بینی‌های صورت گرفته هواشناسی از امروز (دوشنبه) هشدار نارنجی برای ۲۰ استان اعلام شده است و تا چهارشنبه ادامه دارد البته برودت هوا در این سامانه نسبت به گذشته بیشتر است و مردم باید مواظب لغزندگی محورهای مواصلاتی باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: از همه مردم می‌خواهیم که با ورود به سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورها مطلع شوند البته محورهای کوهستانی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب استان اصفهان و شرق استان خوزستان احتمال بارش سنگین برف، کولاک و بارش سنگین باران و آبگرفتگی و سیلابی‌ شدن محورها وجود دارد.

مهریاری با بیان این‌که در حال حاضر هیچ محوری بسته نیست، اظهار کرد: ممکن است با هماهنگی پلیس راه و سازمان هواشناسی قبل از پیک بارش در برخی محورهای کوهستانی، جاده را ببندیم و اجازه ورود ترافیک را ندهیم تا ضمن پیشگیری از بروز اتفاقات خاص و حوادث، بتوانیم محورها را بازگشایی کنیم.

وی گفت: هم اکنون در آماده‌باش کامل قرار داریم و از امروز سامانه بارشی در محورهای مذکور آغاز خواهد شد و از روز سه‌شنبه (فردا) بارش برف و باران را در محورهای شمالی از جمله چالوس، هراز و فیروزکوه را خواهیم داشت، بنابراین از همه رانندگان می‌خواهیم قبل از آغاز سفر ضمن اطلاع از وضعیت جاده و آب و هوا، همه تجهیزات لازم مانند زنجیرچرخ را همراه خود داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید