اظهارات مهم یک مقام آمریکایی درباره اسرائیل

کدخبر: ۴۶۳۱۶۳
یک مسؤول آمریکایی گفت: اگر اسرائیل وجود نداشت، باید ایجاد می‌شد و امنیت اسرائیل امنیت آمریکا است.
اظهارات مهم یک مقام آمریکایی درباره اسرائیل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یک مسؤول آمریکایی نوشت، "اگر اسرائیل وجود نداشت، باید ایجاد می‌شد".

این مسؤول دولت آمریکا گفت: سیاست دولت آمریکا در مورد اسرائیل در اظهارات جو بایدن (رئیس جمهور این کشور) در طول جنگ اخیر علیه نوار غزه منعکس شدند و بر این اساس می‌توان گفت امنیت اسرائیل همان امنیت آمریکا است.

او با اشاره به اینکه دولت بایدن به توسعه دایره کشورهایی که توافقنامه عادی‌سازی را امضا کردند، ادامه می‌دهد، گفت: بایدن توجه ویژه‌ای به اتفاقات جاری در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان داده و تحولات منطقه را از نزدیک دنبال می‌کند.

این مسؤول آمریکایی افزود: اسرائیل در سیاست‌های آمریکا از اهمیت اساسی برخوردار بوده و در مرکز این سیاست‌ها قرار دارد.

او در ادامه گفت: اگر دولت بایدن موفق به ازسرگیری روابط با فلسطینی‌ها شود، ما پایه‌هایی را ایجاد خواهیم کرد که ادامه خواهند داشت.

این مسؤول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: بایدن به شدت به راه‌حل دوکشوری برای درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پایبند است و امنیت اسرائیل جزء اصلی سیاست آمریکا در خاورمیانه است.

او درباره توافقنامه‌های عادی‌سازی با کشورهای منطقه نیز با اشاره به استمرار تلاش‌های کشورش برای تقویت این روند و توسعه دایره این کشورها تاکید کرد: ما بر این مساله تاکید بسیاری داریم.

این مقام آمریکایی با اشاره به مصر و اردن گفت: سیاست آمریکا در مورد این دو کشور نیز تحت تاثیر روابط اسرائیل با آنها است، پس از تغییر دولت در اسرائیل و تشکیل کابینه بنت-لاپید، روابط اسرائیل با اردن احیا شد و آمریکا به این روابط تشویق می‌کند.

او درباره موضعگیری واشنگتن نسبت به سوریه در سال جاری میلادی گفت: سال ۲۰۲۱ با وجود افزایش تعداد شبه‌نظامیان خارجی در سوریه، یکی از آرام‌ترین سال‌ها از زمان آغاز جنگ در سوریه بود.

این مقام آمریکایی در پایان نیز گفت: دولت بایدن با وجود مشکلاتی که در مذاکرات درباره شروط قرارداد فروش اف۳۵ به امارات وجود دارند، اما به تکمیل مراحل این قرارداد پایبند است و در این شروط، مساله برتری نظامی-فنی اسرائیل رعایت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید