جزئیات رایزنی مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه

کدخبر: ۴۶۳۲۱۰
کرملین امروز از رایزنی تلفنی مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه خبر داد.
جزئیات رایزنی مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه اعلام کرد که مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه گفتگو کردند.

اسپوتنیک گزارش داد، بر اساس اعلام دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، جیک سالیوان و نیکلای پاتروشف مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه در خصوص ضمانت‌ های امنیتی گفتگو کردند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر ضمن اشاره به اینکه روابط بین واشنگتن و مسکو جالب نیست، از واشنگتن خواست تا به پیشنهادات مسکو برای تضمین های امنیتی پاسخ فوری بدهد.

وی در این رابطه گفت: من فکر می کنم که ایالات متحده چیزی را رد نخواهد کرد؛ اما تلاشی برای اضافه کردن انواع خواسته ها، شرایط، انواع ایده ها و نظرات اضافی فقط برای اینکه توپ را به زمین ما بیندازند، انجام خواهد داد. واشنگتن تلاش خواهد کرد تا روند مذاکرات را کُند نماید. مسکو در اسرع وقت نیازمند پاسخ است؛ زیرا اوضاع همچنان رو به وخامت است.

وزارت خارجه روسیه جمعه گذشته، پیش نویس های توافق هایی جامع بین مسکو، واشنگتن و ناتو را منتشر کرد که در آنها بر تضمین های امنیتی و عدم توسل به تهدید و زور در موارد مورد اختلاف تاکید شده است.

پیشنهادات مذکور همچنین شامل عدم تعهد گسترش ناتو به شرق اروپا و عدم پذیرش عضویت کشورهایی در این سازمان است که پیشتر از اقمار شوروی سابق بوده اند مانند اوکراین و گرجستان.

ریابکوف در همان روز جمعه نیز از آمریکا و ناتو خواسته بود تا خواسته ها و پیشنهادات امنیتی مسکو را جدی بگیرند چرا که اوضاع بین المللی بسیار متشنج است.

همزمان «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که آمریکا پیشنهادهایی را از سوی روسیه برای آغاز مذاکراتی که می تواند به کاهش بحران اوکراین کمک کند، دریافت کرده است و در حال گفتگو با متحدان و شرکای اروپایی خود در این رابطه است.

پیشنهادات مذکور در حالی ارائه شده است که روابط روسیه و ناتو در ماه‌های اخیر فروپاشیده است و هفته‌هاست که ایالات متحده و متحدان اروپایی اش ادعا می کنند که مسکو ممکن است برای حمله به اوکراین «آماده شود» که مقامات و ارتش روسیه این ادعاها را رد کرده و غرب را به تشدید مصنوعی تنش ها و انتشار اخبار جعلی متهم کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید