آخرین خبر از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

کدخبر: ۴۶۳۶۳۵
رامین اناری گفت: این هفته مجلس تعطیل است و قرار شده هفته آینده طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به صحن علنی برود و برای تصویب نهایی به بحث گذاشته شود.
آخرین خبر از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا رامین اناری (نماینده کارکنان قراردادی و شرکتی سراسر کشور) در ارتباط با طرح ساماندهی کارکنان دولت که از بیست و سه شهریور در مجلس مطرح است، گفت: طبق ارتباطی که با مجلس گرفتیم متوجه شدیم بررسی طرح در کمیسیون اجتماعی به پایان رسیده و طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

به گفته‌ی اناری، قاطبه‌ی نمایندگان مجلس با طرح موافقند و به احتمال زیاد طرح با رای بالا به تصویب می‌رسد منتها سازمان امور استخدامی همچنان مخالف جدی طرح است.

او ادامه می‌دهد: سازمان امور استخدامی خواستار یکسان‌سازی حقوق و دستمزد است و بارها بر این مساله تاکید داشته؛ آن‌ها می‌خواهند شرکت‌های پیمانکاری را نگه دارند و مخالف حذف آن هستند؛ این در حالیست که در طرح نمایندگان مجلس، تبدیل وضعیت قراردادی‌ها و شرکتی‌ها و تامین امنیت شغلی مطرح شده و ما نیز خواستار تبدیل وضعیت تمام کارگران شرکتی و پیمانکاری در تمام بخش‌های عمومی، دولتی و خصولتی هستیم.

اناری اضافه می‌کند: امیدواریم طرح دچار دستکاری و تخریب نشود؛ در آخرین نسخه طرح که در کمیسیون اجتماعی مطرح بود، تقریباً همه خواسته‌های ما تامین شده بود فقط چند نکته کوچک باقی مانده بود که نمایندگان قول دادند آن‌ها را نیز اصلاح کنند، از جمله بحث آزمون و ایجاد کمیته در نهادها؛ ما انتظار داریم این طرح هفته آینده در مجلس به تصویب برسد و برای اجرا به تمام نهادهای مرتبط با خزانه ابلاغ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید