انتقاد یک نماینده از خودروسازان/ بابت کدام کیفیت قیمت خودرو را افزایش می دهید؟!

کدخبر: ۴۶۴۰۲۱
نماینده اهواز گفت: خودروسازان باید پاسخ دهند بابت کدام کیفیت و خدمات شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم.
انتقاد یک نماینده از خودروسازان/ بابت کدام کیفیت قیمت خودرو را افزایش می دهید؟!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت و کیفیت پایین خودرو گفت: در شرایطی که تولیدکننده می‌تواند بدون توجه به ضرورت تناسب عرضه و تقاضا و ارتقا کیفیت و در غیاب رقیب، محصولات خود را با هر کیفیت و قیمتی تولید کرده و به فروش رساند، هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت و استاندارد سازی قیمت‌ها انجام نخواهد داد.

وی در توضیح دلایل افزایش قیمت خودرو، افزود: نبود مدیریت کارآمد، هزینه‌های سنگین تولید، عدم حرکت به سمت بهره وری، عدم سرمایه گذاری برای رسیدن به تولیدات متناسب با تکنولوژی نوین از جمله ضعف‌های شرکت‌های خودروسازی است که همین موارد نیز منجر به بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی می‌شود.

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید پاسخ دهند بابت کدام کیفیت و خدمات شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم، ادامه داد: متاسفانه این شرکت‌ها به مشتری‌مداری و جلب رضایت مردم بی‌توجه هستند.

یوسفی بیان کرد: تولیدکننده در بازار انحصاری، خودرو را با قیمت و کیفیت سلیقه‌ای تولید و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد بنابراین حمایت از تولید خودرو باید هدفمند باشد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید ملی در دستور کار مجلس قرار دارد، افزود: ما از تولیدات داخلی و کارگران حمایت می‌کنیم؛ اما از انحصاری که باعث شده تا کیفیت خودرو داخلی کاهش و قیمت افزایش یابد، گلایه مند هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد:در حال حاضر با وجود اینکه بازار انحصاری در اختیار خودروسازان ایرانی است، این شرکت‌ها با بهانه‌هایی مانند بالابودن هزینه تولید خواستار افزایش قیمت خودرو هستند، حال آنکه باید با اصلاح ساختار خود بهای تولید را کاهش دهند اما بی‌توجه به این اصل مهم درصدد گران کردن خودرو و جبران هزینه‌های سربار خود با گران کردن خودرو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید