حقوق 18 میلیون تومانی نمایندگان تایید شد /عیدی نمایندگان چقدر است؟

کدخبر: ۴۶۴۳۹۹
محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران، درباره حقوق دریافتی نمایندگان گفت: چیز پنهانی نیست. اما اصل مطلب آن رانت‌ها و زد و بندهاست که اگر نظارتی می‌شود باید بسیار دقیق باشد. خدای ناکرده این نشود که در نظارت چیزهایی نادیده گرفته شود.
حقوق 18 میلیون تومانی نمایندگان تایید شد /عیدی نمایندگان چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انصاف‌نیوز، محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران، درباره حقوق دریافتی نمایندگان گفت: یا ۱۶ تومان است و یا ۱۸ تومان. اما اینکه بخواهد حاشیه داشته باشد، آن حاشیه‌اش ملاک نیست. بالاخره شما هم در خانه‌ای که هستید بالاخره عیدی به بچه می‌دهید، اینجا هم شاید چنین کاری بکنند. یا مثلا اگر ماشین اینجا را استفاده کنید یا نکنید، آن حاشیه که می‌گویید همین‌هاست. اما حقوق مشخص است و چیز پنهانی نیست.

 گفت‌وگو با سردار محمداسماعیل کوثری را در ادامه می‌خوانید:

اکنون حقوق دریافتی‌تان چقدر است؟

۱۸ تومان.

باقی دریافتی‌ها، حاشیه‌اش؟

آن دیگر بستگی به ضوابط قانونی مجلس دارد.

نمایندگان معمولا حداکثر چقدر دریافت می‌کنند؟

نه! حقوق همینقدر است؛ یا ۱۶ تومان است و یا ۱۸ تومان. اما اینکه بخواهد حاشیه داشته باشد، آن حاشیه‌اش ملاک نیست. بالاخره شما هم در خانه‌ای که هستید بالاخره عیدی به بچه می‌دهید، اینجا هم شاید چنین کاری بکنند. یا مثلا اگر ماشین اینجا را استفاده کنید یا نکنید، آن حاشیه که می‌گویید همین‌هاست. اما حقوق مشخص است و چیز پنهانی نیست.

هزینه‌ دفتر هست، هزینه‌ی مشاور است.

بله! اشاره کردم. یکموقعی شما در اینجا از ماشین استفاده می‌کنید یا نمی‌کنید، از افراد استفاده می‌کنید یا نمی‌کنید. الان قانون این را می‌گوید که شما می‌توانید از دولت ۵ نفر را بعنوان مشاور بگیرید. حال برخی می‌روند بعنوان راننده کسی را می‌گیرند و برخی دیگر در دفاترشان اشخاصی را به کار می‌گیرند. این موضوع علنی هم هست و همه هم شنیده‌اند. چیز پنهانی نیست. اما اصل مطلب آن رانت‌ها و زد و بندهاست که اگر نظارتی می‌شود باید بسیار دقیق باشد. خدای ناکرده این نشود که در نظارت چیزهایی نادیده گرفته شود.

در مورد همه‌ی نماینده‌ها نمی‌شود گفت اما بخش‌هایی هستند که براحتی دارند رانت می‌خورند.

ما اصلا می‌گوییم که جلوی همین‌ها باید گرفته شود، محکم هم باید گرفته شود.

پس چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد؟

قطعا و یقینا گرفته می‌شود. پس بعضی را که رد صلاحیت می‌کنند به چه دلیل است؟

ایراد کجاست که طرف می‌آید اینجا و راهش را یاد می‌گیرد؟

ما هم همین را می‌گوییم. حضرت آقا می‌گویند نظارت بر خودتان. ما هم همین را می‌گوییم که در درجه اول گروهی را در مجلس درست کنیم که در درجه اول خود نماینده بر مجلس نظارت داشته باشد.

شما از نتیجه کاری که تاکنون در این مورد انجام شده است راضی هستید؟

نه، اصلا. من می‌گویم باید خیلی قوی‌تر از این باشد. ما اصلا نباید بگذاریم پرونده به شکلی شود که به دستگاه قضایی کشیده شود. یا به شورای نگهبان کشیده شود. همین‌جا باید جلویش گرفته شود. نه اینکه باهم مصالحه کنیم، بلکه خودمان به تخلف رسیدگی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک