امیکرون بسیار مسری است/ دوز سوم واکسن را بزنید

کدخبر: ۴۶۴۴۷۵
اقتصادنیوز: مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: بیماری سویه جدید امیکرون بسیار مسری است و یک نفر مبتلا می‌تواند به سرعت ۱۰ نفر از اطرافیان خود را درگیر کند.
امیکرون بسیار مسری است/ دوز سوم واکسن را بزنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رضا فدایی مسؤول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: بیماری سویه جدید امیکرون بسیار مسری است و یک نفر مبتلا می‌تواند به سرعت ۱۰ نفر از اطرافیان خود را درگیر کند، بنابراین لازم است ضوابط بهداشت فردی، بالاخص زدن ماسک توسط افراد جامعه مورد جدیت بیشتری قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از دریافت دز دوم آنها گذشته، نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند زیرا اثر ایمنی بخشی دو دز واکسن به مرور زمان  کاهش می یابد.

فدایی در خصوص افرادی که علایم بیماری مانند تب، سرفه، بدن درد و ... در آنها بروز می‌کند گفت: سریعا به مراکز مربوطه و پزشک مرجعه کنند و از خود درمانی، مصرف داروهای متفرقه و آنتی بیوتیک ها جلوگیری کرده چراکه در مواردی باعث بدحال تر شدن بیمار شده است.

مسؤول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان سخنان خود اظهار کرد: متاسفانه هنوز چندصد هزار نفر از هم استانی‌های عزیز برای دریافت واکسن اقدام نکردند، از این گروه تقاضا می‌شود، این رویه خطرناک را کنار گذاشته چراکه ما در چهره بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌ها، پشیمانی را برای عدم دریافت واکسن در آنها می‌بینیم، به همین دلیل افراد هرچه سریعتر برای واکسیناسیون در دزهای مختلف اقدام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید