عباسی: آژانس به حافظه دوربین ها دسترسی ندارد/ باید آماده هر نوع خرابکاری از سوی اسرائیل باشیم

کدخبر: ۴۶۴۵۵۵
فریدون عباسی گفت: اختیارات و نظارت ها به آژانس را زمانی خواهیم داد که از حقوق خود بهره مند شویم، تا زمانی که تحریمها پا بر جا باشد ما این کار را نخواهیم کرد. در توافق اخیر ایران و آژانس چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است.همان روال قبلی است.
عباسی: آژانس به حافظه دوربین ها دسترسی ندارد/ باید آماده هر نوع خرابکاری از سوی اسرائیل باشیم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی، در رابطه با "توافق میان ایران وآژانس" گفت: نصب دوربین‌ها در تاسیسات کرج بر مبنای نظارت‌های پادمانی آژانس است، هر کجا که ماده هسته‌ای وجود داشته باشد، حتی در ِگرم اورانیوم باید با حساب و کتاب فعالیت‌ها زیر نظر باشند. ایران بر مبنای نظارت‌های پادمانی که امضا کرده و طبق توافقات با آژانس اجازه نصب دوربین ها را داده تا اطلاعات ثبت شود و بعد از انکه بازرس های آژانس اجازه ورود پیدا کردند، براساس فیلم ها به طور مستمر راستی آزمایی کنند، این یک قاعده ای است که باید رعایت شود.

وی در ادامه در همین راستا بیان کرد: جمهوری اسلامی فعلا اجازه دسترسی به حافظه دوربین ها را از بازرسان آژانس سلب کرده است و بیان کرده ایم تا زمانی که مشکلات پا برجا باشد فیلم ها ضبط می شوند ولی در اختیار آژانس قرار داده نمی‌شود، جمهوری اسلامی با بیان این شرط یک تاخیری را در دسترسی آژانس به فیلم ها برای  نظارت و راستی آزمایی ایجاد کرده است. ایران مطابق مقررات بین المللی در جهت توانمندی صنعت هسته ای خود قدم برمی دارد.

عباسی با بیان این جمله که تا زمانی که تحریم ها پا بر جا باشند آژانس به حافظه دوربین ها دسترسی نخواهد داشت اظهار کرد: اختیارات و نظارت ها به آژانس را  زمانی خواهیم داد که از حقوق خود بهره مند شویم، تا زمانی که تحریمها پا بر جا باشد ما این کار را نخواهیم کرد. در توافق اخیر ایران و آژانس چیز جدیدی اتفاق نیفتاده است.همان روال قبلی است. 

نماینده مردم کازرون در واکنش به انتقادات برخی مبنی بر آنکه توافق اخیر ایران و آژانس به معنای عقب نشینی ایران در موضع اخیر آژانس است تصریح کرد: اتفاقا این اصلا به معنای عقب نشینی نیست، ایران به آنها می‌گوید که همه چیز آماده است اگر شما به تکالیف خود عمل کنید. همه خواست تیم مذاکره این است که آنها به تکالیف خود در برجام عمل کنند. این اقداماتی که اخیرا کشورمان انجام می دهد مثبت است زیرا به آنها می‌گوییم که همه چیز آماده است تا شما به تکالیف خود عمل کنید تا ایران هم به  شما اجازه نظارت و راستی آزمایی بدهد.

عضو کمیسیون انرژی در خصوص لفاظی‌های اخیر رژیم صهیونیستی بیان کرد: رژیم صهیونستی در یک خانه شیشه ای نشسته است، منطق حکم می کند کسی که در خانه شیشه ای می نشیند به طرف کسی سنگ پرتاب نکند. رژیم صهیونستی این را می داند که با جمهوری اسلامی ایران نمی تواند مقابله نظامی کند، ممکن است این رژیم با فرستادن یک هواپیما و یا زیردریایی اطراف ایران بخواهد به نیرهای خود امید واهی بدهد که بی فایده است یعنی آنها نمی توانند ما را بترسانند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آمادگی پاسخگویی به هر حمله ای را دارند، بزرگتر از رژیم صهیونیستی که آمریکا است اصلا جرات ندارد با ایران در بیفتد.

عباسی گفت: خیال میکنند اگر فشاری به جامعه ایران بیاورند جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی خود را از دست می دهد، اینگونه نیست، مردم در بحرانها همراه نظام هستند یعنی خیلی نیاز به سلاح نظامی و قدرت سخت نیست، همین موضوعات نرم ما در صحنه، پاسخ خیلی از مسائل و تهدیدها را میدهد. کشور های غربی در پایان مذاکراتشان سرسختی تیم مذاکره کننده را مشاهده کردند.

عضو کمیسیون انرژی مطرح کرد: رژیم صهیونیستی مامور شده تا با  رجز خوانی منطقه را وارد فاز جنگی کند تا  سرمایه های اروپایی ها را به خطر بیندازد.  اگر اتفاقی در منطقه بیفتد هم کشورهای منطقه و هم کشورهای غربی، آسیب خواهند دید برهمین اساس کشور های اروپایی یک بازدارنگی را دارند تا منطقه آسیای جنوب غربی دچار مشکلی نشود. در مسئله داعش آنها به دنبال این بودند تا منطقه را بهم بریزند ولی جمهوری اسلامی  آنها را نابود کرد و نتوانستند سیاست های بی دولت سازی خود را در منطقه پیش ببرند که مطمئنا این بی دولت سازی گریبان جمهوری اسلامی و روسیه را در آینده می گرفت.

وی در پایان افزود: خرابکاری عملیات اجرایی از سوی رژیم صهیونسیتی قابل پیش‌بینی است، باید آمادگی هر نوع خرابکاری از سوی رژیم اشغالگر را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید