واکسنی که بیمار مبتلا به سویه اومیکرونی در اروپا تزریق کرده بود چه بود؟

کدخبر: ۴۶۴۶۴۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تفاوت میان واکسن‌های ضد کرونا زیاد نیست و شهروندان باید تمام دزهای تعریف شده، به‌ویژه دز سوم را دریافت کنند.
واکسنی که بیمار مبتلا به سویه اومیکرونی در اروپا تزریق کرده بود چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمار مبتلا به سویه اومیکرونی در اروپا واکسن فایزر تزریق کرده بود.

دکتر عمادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: تفاوت میان واکسن‌های ضد کرونا زیاد نیست و شهروندان باید تمام دزهای تعریف شده، به‌ویژه دز سوم را دریافت کنند. 

وی افزود:  بیمار مبتلا به اومیکرون که در بابل شناسایی شد از انگلیس بازگشته بود و در آنجا دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: دز دوم واکسن را این بیمار چهار ماه پیش تزریق کرده بود.

عمادی با اعلام اینکه تزریق دز سوم واکسن ضد کرونا برای ایجاد ایمنی بیشتر در مقابل سویه‌های جدید بسیار موثر و کارآمد است، تصریح کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در این روزها  باید با حساسیت خیلی بیشتری از سوی شهروندان انجام شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۷۹۶ هزار و ۱۶۷ دز واکسن کرونا به جمعیت گروه هدف بالای ۱۲ سال بابل تزریق شده است که از این تعداد ۴۰۴ هزار و  ۸۹۹ دز برای نوبت اول بود که ۸۷ درصد از جمعیت گروه هدف را واکسینه کرد و ۳۵۱ هزار ۸۲۴ دز هم نوبت دوم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تاکنون ۳۹ هزار و ۴۴۴ نفر از گروه هدف بابل برابر با ۸.۵ درصد این جمعیت دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید