تعداد مبتلایان به اومیکرون افزایش یافت

کدخبر: ۴۶۴۸۶۹
محمد مهدی گویا با بیان اینکه سویه اومیکرون با سرعت بسیار زیاد گسترش می یابد، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا موارد ابتلا به اومیکرون را گزارش کرده اند و در کشورمان نیز این سویه مشاهده شده است.
تعداد مبتلایان به اومیکرون افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۲۶ مورد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور خبر داد.

 محمد مهدی گویا گفت: ۱۲ مورد نیز جدیدا شناسایی شده که در دست بررسی است و در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سویه اومیکرون با سرعت بسیار زیاد گسترش می یابد، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا موارد ابتلا به اومیکرون را گزارش کرده اند و در کشورمان نیز این سویه مشاهده شده است.

وی ادامه داد: انتظار ما آن است که مردم به دو نکته مهم توجه کنند ، با تزریق ۲ نوبت واکسیناسیون احتمال ابتلا به اومیکرون پایین نمی آید باید واکسن در ۳ نوبت انجام شود.

گویا تصریح کرد: بر اساس جدول زمانی واکسیناسیون، افراد بالای ۱۸ سال بعد از ۳ ماه فاصله زمانی از تزریق نوبت دوم واکسن، نوبت سوم را دریافت کنند و بعد از آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت فردی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در تهران و خراسان موارد ابتلا به اومیکرون بصورت خانوادگی مشاهده شده، وقتی یک نفر در خانواده به این سویه مبتلا شود مابقی اعضای خانواده نیز درگیر آن می شوند، به همین خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خانه، مدرسه و اجتماع حرف اول را می زند.

به گفته گویا، مردم به توصیه هایی که در اختیار رسانه ها و مطبوعات قرار می گیرد توجه کنند تا دوباره با موج سنگین کرونا روبرو نشویم.

وی افزود: مواجه شدن با موج سنگین کرونا مراکز بهداشتی و درمانی را در کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید