پایتخت کتاب ایران کجاست؟

کدخبر: ۴۶۴۹۲۰
در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سنندج _شهر دارالعلم اردلان_ به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.
پایتخت کتاب ایران کجاست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این درخشش پس از پیگیری‌های مستمر و ایجاد زیر ساخت های لازم توسط شهرداری سنندج و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کردستان در نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

فتحی بیان کرد: در این همایش وزیر ارشاد، معاون فرهنگی وزیر، رئیس کتابخانه ملی و دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز حضور داشتند.

به گفته فتحی، سنندج از میان ۱۹۲ شهر ایران به این جایگاه دست یافته است. 

نماینده مردم کردستان از تلاش های اعضای شورا و شهردار سابق و فعلی سنندج و دیگر مسئولان فرهنگی استان برای ثبت این رویداد تاریخی تقدیر کرد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، نشان از هویت فرهنگی و علمی این شهر است و باعث می شود، ایرانیان بیش از گذشته، مردم این شهر را به عنوان اهل کتاب و مطالعه بشناسند.

"پایتخت کتاب" عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری از سوی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت ایران انتخاب می شود. بخشهایی از این طرح از پایتخت جهانی کتاب الگو برداری شده است اما از نظر ساختار اجرایی همخوانی زیادی با شرایط فعالیت فرهنگی ایران پیدا کرده است.

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران را می‌توان فرصتی برای مدیریت شهری در بحث ارتقای سطح فرهنگ عمومی و شهروندی دانست.

گفتنی است کردستان دارای ۷۸ باب کتابخانه عمومی و از جمله چهار کتابخانه در سنندج می باشد، چهار مرکز کردستان شناسی، ۷۰ کتاب فروشی و ۶۷ ناشر ، ۶ کافه کتاب در این شهر فعال هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید