نکته‌ای ضروری برای پیشگیری از شیوع اومیکرون در اماکن پرجمعیت

کدخبر: ۴۶۵۲۳۰
دکتر علیرضا صداقت گفت: استفاده از فیلترهای تهویه هوا استاندارد در اماکنی که جمعیت زیادی در آن هستند امری ضروری است. با وجود سردی هوا، لازم است پنج تا شش بار در ساعت نسبت به باز کردن پنجره ها اقدام شود یا تهویه هوا انجام شود تا هوا در محیط جریان پیدا کند.
نکته‌ای ضروری برای پیشگیری از شیوع اومیکرون در اماکن پرجمعیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دبیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی گفت: استفاده از فیلترهای تهویه هوا استاندارد در اماکنی که جمعیت زیادی در آن هستند امری ضروری است.

دکتر علیرضا صداقت دبیر کمیته علمی ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استفاده از فیلترهای تهویه هوا استاندارد در اماکنی که جمعیت زیادی در آن هستند امری ضروری است. با وجود سردی هوا، لازم است پنج تا شش بار در ساعت نسبت به باز کردن پنجره ها اقدام شود یا تهویه هوا انجام شود تا هوا در محیط جریان پیدا کند.

وی افزود: آشتی کردن با پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری های ویروسی از جمله اومیکرون است. متاسفانه میزان استفاده از ماسک در کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است که باید این میزان به بیش از ۸۵ درصد افزایش یابد. تنها راه جلوگیری از تغییر رنگ شهرها و اعمال محدودیت های مجدد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که با همکاری مردم امکان پذیر خواهد بود.

صداقت با تاکید بر دریافت سه مرحله واکسن برای افزایش سطح ایمنی جامعه افزود: در دنیا واکسیناسیون کامل زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دوز واکسن را دریافت کرده باشد. در کشور ایران هم افرادی که ۳ ماه از زمان دریافت واکسن دوز دوم آنها گذشته است می توانند برای دریافت دوز سوم اقدام کنند. مطالعات نشان داده است که بعد از ۴ تا ۶ ماه از دریافت دوز دوم سطح ایمنی بدن به شدت افت می کند و تزریق دوز سوم به طور معجزه آسایی سطح ایمنی و آنتی بادی ها را افزایش می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید