پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده/پایتخت برفی می‌شود؟

کدخبر: ۴۶۵۶۰۱
صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده/پایتخت برفی می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در استان‌هایی نظیر اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس، لرستان، ایلام، کرمان و هرمزگان گفت: با ورود سامانه بارشی دیگری روز دوشنبه 13 دی در کل کشور بارش برف و باران داریم.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

وی افزود: روز آینده همچنین در ا ستان‌های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بار‌ش‌ها شروع می‌شود و بارش در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری شدت دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج از بارش‌ها در جنوب غرب کاهش می‌یابد و گستره بارش‌ها به مناطق مرکزی و شرقی کشور کشیده می‌شود و شدت بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان و فارس همچنین شرق هرمزگان خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه 11 دی بارش‌ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان ادامه دارد، افزود: از اوایل وقت یکشنبه 12 دی سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و نیمه جنوبی کشور در آن روز موجب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان خواهد بود.

وی بیان داشت: روز دوشنبه 13 دی با نفوذ پرفشار سامانه بر روی دریای خزر بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود و در کل کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 3 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر، همچنین ارومیه با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید