طالبان هشدار داد: کسی حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد

کدخبر: ۴۶۵۶۱۰
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با اعلام آن‌که با متخلفان و قانون شکنان برخورد خواهد شد به مردم افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی حق ندارند در حریم خصوصی آنان مداخله کنند.
طالبان هشدار داد: کسی حق ورود به حریم خصوصی مردم را ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طلوع‌نیوز اعلام کرد، وزارت امر به معروف و نهی از منکر کابینه طالبان به تمامی نیروهای زیر مجموعه خود هشدار داد تا از مداخله و ورود به حریم خصوصی و هرگونه آزار و اذیت مردم خودداری کنند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با اعلام آن‌که با متخلفان و قانون شکنان برخورد خواهد شد به مردم افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی حق ندارند در حریم خصوصی آنان مداخله کنند.

محمد صادق عاکف رییس اطلاعات و روابط عمومی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت: شیخ خالد سرپرست امر به معروف و نهی از منکر بارها  یاد آوری کرده اند که نیروهای امنیتی اجازه ندارند که موبایل‌ و خانه‌های شخصی مردم را بدون اجازه مورد بررسی قرار دهند.  

سرور نیازی کارشناس نظامی افغانستان نیز گفت: رهبری طالبان به نیروهای خود دستور دادد که وسائل شخصی مردم را چک و بررسی نکنند. این یک گام بسیار نیک است و من امیدوار هستم که آهسته آهسته افغانستان به یک صلح، ثبات، ترقی و تعالی گام بردارد.

بلال کریمی یکی از سخنگویان طالبان در مورد رعایت حقوق شهروندان افغانستان گفت که آنها در چارچوب اصول اسلامی به تمام حقوق شهروندان کشور احترام قائل هستند و حقوق همه در این چارچوب محفوظ است.

وی افزود: زنان در حال حاضر در ادارات دولتی از جمله فرودگاه کابل، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی مشغول کار هستند و در صورت نیاز زنان بیشتری در این ادارات جذب خواهند شد.

معاون سخنگوی طالبان اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۳۳ دانشگاه خصوصی، زنان در حال تحصیل هستند و ما به جهانیان و مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که متعهد به رعایت تمام حقوق شهروندان خود هستیم و در این مورد توجه جدی داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید