توسط تظاهرکنندگان عراقی،

ماکت سفارت آمریکا به آتش کشیده شد

کدخبر: ۴۶۵۹۱۳
با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از عراق، گروهی از تظاهرکنندگان در بغداد، پرچم آمریکا و ماکت سفارت این کشور را به آتش کشیدند.
 ماکت سفارت آمریکا به آتش  کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه از پایان کار نیرو‌های خارجی و حضور آن‌ها در این کشور خبر داد، مراسم تظاهرات در مقابل پل معلّق بغداد، پایتخت عراق در ورودی منطقه سبز برگزار شد و در آن، تظاهرکنندگان در حالی که پرچم عراق و چوب‌ها را بالای سر خود به اهتزاز در می‌آوردند، علیه اشغالگری آمریکا شعار دادند.

رویترز گزارش داد، یکی از تظاهرکنندگان در خصوص دلیل اعتراض مردم می‌گوید سفارت آمریکا هرگز برای کشور عراق خوبی به همراه نیاورده است.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی حضور پررنگی در محل تظاهرات دارند و اجازه نمی‌دهند معترضان وارد منطقه الباب الشرقی بغداد شوند.

این تجمع در دومین سالگرد به آتش کشیده شدن یک ایستگاه بازرسی سفارت آمریکا توسط معترضان عراقی صورت می‌گیرد. این ایستگاه بازرسی درپی حمله حوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی به آتش کشیده شد. افزون بر این، تظاهرات مردم همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید