سد استقلال میناب به طور کامل آبگیری شد

کدخبر: ۴۶۶۸۶۱
سد استقلال میناب با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد استان است که بر اثر بارندگی‌های این چند روز در شرق هرمزگان ۱۰۰ درصد آبگیری شد.
سد استقلال میناب به طور کامل آبگیری شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا فرماندار شهرستان میناب گفت: دریچه تحتانی سد استقلال میناب در پی بارندگی شدید اخیر که همچنان ادامه دارد باز شده است.

مجید سلحشور افزود: هم اکنون شهر میناب به طور کامل درگیر آبگرفتگی است و دستگاه های مختلف خدمات رسان درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حجم بارش‌ها بسیار بالا بوده  ودرحال حاضر آمار دقیقی از حجم آبگیری سد استقلال در دست نیست، اظهار کرد: شهروندان توصیه های ستاد بحران را جدی گرفته و از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها به طور جد خودداری کنند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب بیان کرد: برای اهالی روستای تُمبِک شهرستان میناب دستور تخلیه صادر شده است و به روستاهای ۱۰ گانه تَلِنگ هم هشدار داده شده که در صورت ورود سامانه ، هر چه سریع تر روستاها را تخلیه کنند.

سلحشور با اشاره به اینکه اکنون پل زهوکی هم کامل به زیر آب رفته و رفت و آمد به مرکز شهر متوقف شده است، اظهار کرد: از صبح امروز درحال تخلیه آب جمع شده در محله ها بوسیله پمپ ها هستیم.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان از ساعت ۹ صبح روز گذشته تاکنون، در شهرستان میناب ۱۴۰ میلی متر باران باریده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید