پیشنهاد لاریجانی برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی/ نگاهی به خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

کدخبر: ۴۶۷۱۷۰
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب دفاع و سیاست نوشته است: سرهنگ ترابی [فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش] آمد. کشف یک گروه سلطنت طلب را اطلاع داد که افراد زیادی از آنها را شناسائی کرده‌اند و ابزار مخابراتی فراوانی از آنها گرفته‌اند.
 پیشنهاد لاریجانی برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی/ نگاهی به خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش اقتصادنیوز، مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطره‌ای از  آیت الله در 16 دی 1366 منتشر کرده است. در این خاطره که برگرفته از کتاب دفاع و سیاست است، نوشته شده است: 

ساعت هشت و نیم به مجلس رفتم. یاسر هم آمد. آماده رفتن به جبهه شده است. حال خوبی دارد. آقای رحمانی می‌خواهد با هم بروند. خودش هم قبول دارد.

آقای ربانی روحانی - که در آرژانتین برای تبلیغ اقامت کرده است. - آمد. گزارش وضع شیعه و مسلمین آنجا را گفت و نشریاتش را آورد. دکتر کارآموز رفسنجانی آمد. می خواهد از آمریکا به ایران بیاید و نمی‌خواهد به عنوان طرح [خدمت خارج از مرکز] از تهران بیرون برود. گفتم به دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برود.

سرهنگ ترابی [فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش]  آمد. کشف یک گروه سلطنت طلب را اطلاع داد که افراد زیادی از آنها را شناسائی کرده‌اند و ابزار مخابراتی فراوانی از آنها گرفته‌اند. جمعی از مسؤولان جهاد آمدند. آنها برای مهندسی، بولدوزر بیشتری می‌خواهند.

آقایان [محمد جواد] لاریجانی و [سیروس] ناصری از وزارت خارجه آمدند. پیشنهادهایی برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی مان در شورای امنیت داشتند. یکی از پیشنهادها را پذیرفتم. عصر هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت. شب آقای دکتر [حسن] فیروز آبادی آمد. درباره ستاد امداد و درمان مجروحان جنگ صحبت شد.

آقای [علیرضا] افشار آمد. از بی نظمی و بی قانونی در سپاه و بی اعتنائی به قانون گفت و برای تنظیم امور سپاه کمک خواست.  وعده دادم کمک کنم. شب به خانه آمدم. محسن و بچه‌هایش هم بودند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید