تاکید رئیسی بر سهولت تردد زائران امام رضا (ع) از مبدا تا مقصد

کدخبر: ۴۶۷۳۵۷
اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، در نشست شورای ملی زیارت تاکید کرد باید تردد زائران از مبدا تا مقصد تسهیل شود و لازم است هزینه سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران ارزان تمام شود.
تاکید رئیسی بر سهولت تردد زائران امام رضا (ع) از مبدا تا مقصد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشست شورای (کارگروه) ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رییس جمهوری، برخی از وزیران و مسوولان خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار و درباره زمینه های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های تردد زائران تصمیم‌گیری شد.

 سیدابراهیم رییسی روز جمعه در این نشست با تاکید بر تسهیل تردد زائران از مبدا تا مقصد گفت: لازم است هزینه سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران ارزان تمام شود.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت و نقش مهم آن در ارتقای اخلاق و معرفت و فرهنگ، گفت: اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و آنچه که باید سرلوحه کار شورای ملی زیارت قرار گیرد، نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با موضوع زیارت است تا وظیفه هر یک از وزارتخانه ها در این زمینه مشخص شود.

رییسی با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت، اظهار داشت: وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیما لازم است که ارتباط جدی و موثرتری با مساله زیارت پیدا کنند.

شورای ملی زیارت از هشتم آبانماه سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده است و امروز اولین بار بود که نشست این کارگروه با حضور ریاست جمهوری برگزار و مصوبات قبلی آن مرور شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید