اهدای ۶ دستگاه شناسایی امیکرون به ایران

کدخبر: ۴۶۷۳۷۴
۶ دستگاه از تجهیزات پیشرفته توالی یابی ژنومی با تکنولوژی نسل بعدی را از طریق کمک مالی جمهوری فدرال آلمان تهیه و به وزارت بهداشت کشور اهدا کرده است.
اهدای ۶ دستگاه شناسایی امیکرون به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آنا، دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران اعلام کرد: ۶ دستگاه از تجهیزات پیشرفته توالی یابی ژنومی با تکنولوژی نسل بعدی را از طریق کمک مالی جمهوری فدرال آلمان تهیه و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اهدا کرده است.

این محموله از طریق وزارت امور خارجه فدرال آلمان خریداری و به درخواست وزارت بهداشت برای کمک به افزایش ظرفیت‌های آزمایش و غربالگری موجود، به ویژه توالی یابی گونه بسیار مسری امیکرون تهیه شده است.

بنابر اعلام نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در ایران، سه مرکز تشخیصی و مرجع در ایران شامل آزمایشگاه ملی مرجع آنفلوانزا، انستیتو پاستور تهران و مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری تهران به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

ماشین‌های توالی یابی ژنومیک پیشرفته مجهز به فناوری نسل بعد، برای شناسایی انواع مختلف و سویه‌های میکروب ها، از جمله کروناویروس جدید، استفاده می‌شوند و توان عملیاتی، مقیاس پذیری و سرعت فوق العاده بالایی را ارائه‌ می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید