کرونا از چشم هم منتقل می‌شود؟

کدخبر: ۴۶۷۷۰۳
اقتصادنیوز: احتمال این که افراد از طریق چشم به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند وجود دارد.
کرونا از چشم هم منتقل می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، همانطور که مشخص است بیماری کووید -۱۹ دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده می‌کند و باعث بروز عفونت شدید ریه می‌شود. قطرات کوچک ویروس که هنگام سرفه کردن یا عطسه کردن فرد بیمار وارد هوا می‌شود از طریق ذرات آئروسل وارد بدن افراد سالم می‌شود. ویروس کرونا فقط ریه‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ بلکه همه اعضای بدن را درگیر می‌کند.

آیا ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ از طریق چشم امکان‌پذیر است؟

نظرات کارشناسان در مورد قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا از طریق چشم متفاوت است؛ بنابراین هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که در صورت تماس ویروس با چشم، فرد دچار بیماری کووید -۱۹ می‌شود یا خیر؟ این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از طریق ملتحمه چشم وارد بدن شود، ملتحمه یک بافت شفاف است که قسمت سفید چشم را می‌پوشاند و می‌تواند توسط ویروس سرماخوردگی و تبخال آلوده شود، اما هنوز مشخص نیست که این موضوع در مورد ویروس کرونا نیز صدق می‌کند یا خیر؟ بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

علائم بیماری کووید -۱۹ در چشم چیست؟

حتی اگر ویروس کرونا از طریق چشم منتقل نشود نیز فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ علائم خاصی را درون چشمان خود احساس می‌کند. با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده، تقریباً بین یک تا سه درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ورم ملتحمه یا چشم صورتی را تجربه می‌کنند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ویروس کرونا ملتحمه را آلوده می‌کند. محققان همچنان در حال بررسی احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق چشم هستند.

چشم‌ها چگونه به ویروس‌ها آلوده می‌شوند؟

احتمال این که افراد از طریق چشم به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند وجود دارد، زمانی که فردی سطح آلوده به قطرات ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد بیماری را لمس می‌کند و سپس صورت یا بینی خود را لمس می‌کند احتمال آلوده شدن به ویروس در این شخص وجود دارد؛ بنابراین چندین بار توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت خود دستان خود را بشویید.

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

ویروس کرونا بسیار مسری است و بیشتر از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن افراد می‌شود، بنابراین بهتر است همیشه از ماسک استفاده کنیم تا خطر استنشاق هوای آلوده به ویروس کاهش پیدا کند. علاوه بر این، توصیه شده است که قبل از لمس کردن صورت یا پیش از غذا خوردن دستان خود را بشوییم، هنگام سرفه یا عطسه جلوی بینی و دهان خود را بپوشانیم و فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید